معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه:

۲ هزار و ۹۱۲ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی کرمانشاه هستند

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۵:۱۸:۴۹
کد خبر: ۷۱۱۶۶۷
۲ هزار و ۹۱۲ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی کرمانشاه هستند
دوهزار و ۹۱۲ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی کرمانشاه هستند که از این تعداد ۸۹۶ نفر مستمری بگیر هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به روز جهانی اسکیزوفرنی و با بیان مطلب بالا، افزود: اسکیزوفرنی یا روان گسیختگی یکی از رایج‌ترین و پیچیده ترین اختلالات روانی است.

وی افزود: اسکیزو به معنی شکافته شدن یا فقدان یکپارچگی و فرن به معنی روان است و اسکیزوفرنی نوعی بیماری روانی به شمار می‌رود که موجب تغییر در ادارک، افکار و رفتار فرد بیمار خواهد شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: این بیماری فرایندهای کنترل و پاسخگویی عاطفی فرد بیمار را مختل می‌کند و به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شود.

 اختیاری ادامه داد: تعداد دوهزار و ۹۱۲ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که خدمات مختلفی را دریافت می کنند که از این تعداد ۸۹۶ نفر مستمری بگیر، ۸۵ تن دریافت کننده خدمات در منزل و ۴۵ تن نیز ترخیص شده از مرکز هستند که تحت نظارت بهزیستی بوده و مابقی هم از دیگر خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: کرمانشاه شش مرکز ویزیت در منزل ویژه بیماران روانی وجود دارد و تیمی متشکل از پزشکان متخصص، روانپزشک، روانشناس و مددکار در این زمینه به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: همچنین در کرمانشاه دو مرکز نگهداری شبانه‌روزی بیماران روانی وجود دارد که یک مرکز مردانه با ظرفیت ۳۰۰ تن و یک مرکز دیگر زنانه با ظرفیت ۷۰ نفر است.

اختیاری ادامه داد: یک مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران روانی زنان توسط بهزیستی در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد که ظرفیت نگهداری ۴۰ بیمار را دارد.

وی افزود: یک مرکز آموزشی-توانبخشی بیماران مزمن روان نیز در کرمانشاه مشغول فعالیت است که به تعداد ۱۰۰تن از مردان و زن خدمات لازم از جمله توانبخشی، روانشناسی، کاردرمانی و ... را ارائه می‌دهد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: قریب به ۸۰۰ هزار بیمار روانی مزمن در کشور وجود دارد و سن شیوع بیماری روانی زیر ۱۵سال است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز