اعلام آمادگی ۲۰ سرمایه گذار برای اجرای طرح های شهری اراک

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۵:۲۸:۴۹
کد خبر: ۷۱۱۶۷۲
اعلام آمادگی ۲۰ سرمایه گذار برای اجرای طرح های شهری اراک
سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک گفت: 20 سرمایه گذار در 2 ماه اخیر به منظور اجرای طرح های عمرانی این کلانشهر اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش برنا از اراک، سید فرامرز مهاجرانی افزود: این سرمایه گذاران برای ایجاد پل های عابر پیاده، پارکینگ های طبقاتی، استخر شهرداری، مکان های تفریحی و گردشگری و ایجاد قطار تفریحی در خیابان شهید جهان پناه اراک آمادگی خود را اعلام کرده اند.
سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک ادامه داد: هزینه مدیریت شهری در کشور برعهده شهرداری ها است و این نهاد به صورت خودگردان اداره می شود.
مهاجرانی اظهار کرد: بخش زیادی از هزینه های شهرداری از طریق عوارض و صدور پروانه ها حاصل می شود که در سال های اخیر به دلیل رکود ساخت و ساز و کاهش چشمگیر صدرو پروانه ها، درآمد شهرداری ها از این محل افت داشته است.
وی گفت: مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های مختلف از راهکارهای مهم برای برون رفت از مشکلات درآمدی شهرداری و توسعه مدیریت کلانشهر اراک است.
سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری اراک اضافه کرد: شهرداری اراک تا قبل از آغاز فعالیت این سازمان در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی عضو نبود اما در این مدت رایزنی های خوبی در این راستا صورت گرفته و تفاهم نامه عضویت در این مرکز توسط استانداری مرکزی و شهرداری اراک در حال بررسی است.
مهاجرانی بیان کرد: در 2 ماه اخیر گام های خوبی برای سرمایه گذاری در منطقه گردشگری گردو اراک انجام شده اما، این طرح با مشکلات حقوقی همراه است و زمین آن هنوز از سوی اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی استان مرکزی به شهرداری تحویل نشده است.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز