استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

ضرورت جابجایی دانشگاه فرهنگیان

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۱۳:۳۵:۳۵
کد خبر: ۷۱۱۹۷۸
ضرورت جابجایی دانشگاه فرهنگیان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضای فعلی دانشگاه فرهنگیان مستهلک است، گفت: فعالیت در این فضا منطقی و عاقلانه نیست و مسئولان دانشگاه در این زمینه چند گزینه روی میز دارند از جمله اینکه می توانند از ساختمان خالی دانشگاه آزاد به صورت استیجاری استفاده کند یا اینکه نسبت به خریداری یا اجاره ساختمان جدیدی در این راستا اقدام کند

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی محمد احمدی در این نشست خطاب به رئیس اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان،  گفت : متولیان دانشگاه باید براساس اعضای هیئت علمی و فضای آموزشی به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه ها اقدام کنند .

وی اظهارکرد: انتظار می رود برنامه راهبردی دانشگاه دارای اهداف کوتاه مدت، بلند مدت و براساس آمار و اطلاعات دقیق باشد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تخریب ساختمان های آموزشی و خوابگاهی این پردیس دانشگاهی، خاطرنشان کرد: تا آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۴ ماه فرصت دارید تا نسبت به تعیین یک مکان ایمن و استاندارد برای استقرار دانشجویان اقدام کنید .

احمدی تصریح کرد: اگر دانشگاه توانایی تعیین یک مکان مناسب و ایمن برای حضور دانشجویان را ندارد عقلانی نیست که نسل آینده ساز و فرزندان مردم در ساختمان هایی سکونت کنند که با یک زلزله ۳ ریشتری هر لحظه خطر و حادثه جان آنها را تهدید کند .

وی ادامه داد: برای تسریع و اصلاح خدمات دهی شهرداری به دانشگاه های استان نشست مشترکی با حضور معاون عمرانی استاندار، اعضای شورا، شهردار و روسای دانشگاه های استان برگزار شود و در خصوص مشکلات دانشگاه ها در حوزه شهری تصمیم های لازم عملیاتی شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فلسفه هیئت امنا این است که رئیس دانشگاه گزارش کاملی از وضعیت تراز مالی، آموزشی و پژوهشی آن ارائه دهد، عنوان کرد: تصمیم های لازم در خصوص توسعه و رشد کیفی دانشگاه انجام شود .

احمدی تاکید کرد: در سال تحصیلی آینده دانشگاه فرهنگیان موظف است تمام شرایط ایمنی و استاندارد را برای استقرار دانشجویان این پردیس پیش بینی کند و هم اکنون نیز باید امتحانات پایان ترم در یک مکان امن برگزار شود .

وی با بیان اینکه قانون فصل الخطاب است، بیان کرد: در خصوص جذب اعضای هیئت علمی این دانشگاه به هیچ عنوان حق استفاده از اساتید دارای مدرک کارشناسی ارشد را ندارد و براساس شاخص ها و معیارهای وزارت علوم می توانید از افراد دارای صلاحیت لازم از سایر استان ها در این زمینه استفاده کنید .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تا زمانی که مسئولان ما جزیره ای می اندیشند با اینگونه مشکلات رو به رو هستیم اما می طلبد مسئولان حوزه شهری در راستای توسعه شهری بیش از پیش با مراکز علمی و آموزشی تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز