آخرین آمار مسمومیت با قارچ سمی در استان

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۱۳:۵۷:۲۵
کد خبر: ۷۱۱۹۹۷
آخرین آمار مسمومیت با قارچ سمی در استان
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گزارشی از آخرین آمار مسمومیت با قارچ سمی در استان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عباس اولیاسمیع  با اعلام اینکه تا کنون در استان همدان 47 نفر بر اثر مصرف قارچ سمی مسموم شده‌اند، گفت: شهرستان نهاوند با 37 نفر مسموم بیشترین آمار مسمومیت قارچی را داراست و در شهرستان‌های رزن 4 نفر، فامنین یک نفر و ملایر 5 نفر با مصرف قارچ سمی مسموم شده‌اند.

وی از فوت یک زن 57 ساله بر اثر مصرف قارچ سمی از اهالی روستای خنجرآباد در شهرستان رزن خبر داد و اظهار کرد: احتمالا وجود بیماری زمینه‌ای، مزید بر علت شده و فوت این فرد را رقم زده است.

اولیاسمیع با بیان اینکه بارش باران در اردیبهشت‌ماه موجب شد قارچ‌های سمی در مناطق مختلف استان و کشور رشد سریع داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به سطحی بودن مسمومیت‌ها بر اثر مصرف قارچ‌های سمی، در استان گزارشی از پیوند کبد به این علت نبوده است.

وی با اشاره به اینکه خوردن قارچ‌های غیرخوراکی و سمی به ارگان‌های حیاتی بدن به ویژه کبد حمله کرده و سلامت آنها را تهدید می‌کند، تصریح کرد: سم قارچ‌های غیرخوراکی مانند میکروب نیست که با دمای بالا، جوشانده شدن و پخته شدن از بین بروند بلکه در صورت مصرف، موجب تخریب ارگان‌های حیاتی بدن می‌شود.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: پس از مصرف قارچ‌های سمی، این قارچ‌ها در مرحله اول موجب تخریب کبد می‌شود و این امر موجب افزایش آمار متقاضیان پیوند کبد در کشور نیز شده است

وی تصریح کرد: تا کنون هزار و 150 نفر در کل کشور با مصرف قارچ سمی مسموم شده و 18 نفر جان خود را از دست داده‌اند بر همین اساس توصیه می‌شود افراد اقدام به چیدن قارچ‌های خودرو در پای درختان و کوه نکرده و قارچ را از مراکز معتبر تهیه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز