معاون استاندار اردبیل :

ایستگاه پایش آلودگی هوا در مرکز شهر اردبیل نصب می شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۲۵۹۳
ایستگاه پایش آلودگی هوا در مرکز شهر اردبیل نصب می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت:ایستگاه پایش آلودگی هوا در مرکز شهر اردبیل نصب می شود.

به گزارش برنا، علی نواداد با اشاره به اهمیت اطلاعات پایش آلودگی هوا و اطلاع رسانی بموقع و نیز تاثیرات آن بر سلامت بر تامین اعتبار مورد نیاز این ایستگاه از محل اعتبارات منابع ملی تاکید کرد و گفت: برای تکمیل و راه اندازی ایستگاه پایش آلودگی هوا در مرکز شهر اردبیل از اعتبارات استانی نیز هزینه خواهد شد.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به فصل بیماری های متعدد دام و طیور و تهدید سلامت مردم ، بر نظارت بیشتر به کشتارگاه ها و رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری تاکید کرد.

وی گفت: باید هشدارها و اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ها بخصوص رسانه ملی در خصوص فروش دام زنده ، پرهیز از مصرف گوشت به محض ذبح، پرهیز از خرید گوشت از قصابی های غیر مجاز و گوشت دام های ذبح شده خارج از کشتارگاه و بدون نظارت تاکید گردد.

 نواداد گفت: استان اردبیل یکی از قطب های تولید گوشت قرمز مرغوب و با کیفیت در کشور است، اما نباید اجازه داد تا عده ای افراد سودجو با کشتارهای غیر اصولی و غیر بهداشتی به این اصل لطمه بزنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد : تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مهمترین وظیفه ماست و  با افراد خاطی در این زمینه برخورد قاطع می شود.

وی کشتارگاه صنعتی اردبیل را ظرفیت قابل قبول برای ذبح بهداشتی دام و طیور استان عنوان کرد و خواستار تعمیر و بازسازی و تامین شاخص های بهداشتی کشتارگاه های دام شهرستان ها توسط شهرداری ها شد.

 

نظر شما