دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی :

تردد خودروهای شخصی پلاک زوج ، پنجشنبه ممنوع است

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۱:۰۶:۱۲
کد خبر: ۷۱۲۷۶۷
تردد خودروهای شخصی پلاک زوج ، پنجشنبه ممنوع است
دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت : تردد خودروهای شخصی پلاک زوج در روز پنجشنبه هفته جاری در مشهد به دلیل شدت آلاینده های هوا ممنوع است .

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمید صالحی در پایان جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گردو غبار استان به خبرنگار ما افزود : هوای مشهد امروز با شاخص کیفیت بنفش در شرایط اضطرار قرار دارد.

 وی اظهار کرد : هر چند پیش بینی های هواشناسی بیانگر آن است که در ساعات آتی این آلاینده ها اندکی کاهش و به شرایط قرمز می رسیم اما در روز پنجشنبه دوباره این آلاینده ها افزایش یافته وهوای مشهد در وضعیت بنفش قرار می گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  با بیان اینکه منشا این آلودگی ذرات گرد وغبار موجود در هواست که از صحرای قره قوم و کانون بحران هرات به این سمت منتقل شده و هوای مشهد را متاثر کرده است.

 وی افزود : هم اکنون آلاینده اصلی هوای شهر مشهد ذرات گردوباره زیر 10 و 2.5 میکرون است که مشکلاتی برای شهر ایجاد کرده و با توجه به شرایط اضطراری جلسه فوری کاهش آلودگی هوا در استانداری تشکیل و تصمیماتی برای مدیریت این شرایط و کاهش آسیب های ناشی از آن اخذ شد.

 صالحی گفت : در کنار تاخیر دوساعته در شروع فعالیت ادارات و تعطیلی دوساعت زودتر از موعد بانک ها ونیز تعطیلی مدارس و مهد کودک ها  طی این دو روز همچنین مصوب شد در روز پنجشنبه خودروهای شخصی پلاک زوج مجاز به تردد در سطح شهر نیستند ، در عین آنکه خودروهای امدادی و ناوگان حمل و نقل عمومی این امر مستثنی هستند.

وی اظهار کرد : پلیس راهور هم طی این ایام از تردد تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری می کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت : به منظور کاهش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی هم ، فاصله تردد قطارهای شهری به 5 دقیقه کاهش می یابد و کلیه اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی مشهد در زمان حضور در پایانه ها موظف به خاموش کردن خودرو هستند.

وی عنوان کرد : تمامی فعالیت های ورزشی روز چهارشنبه در محیط باز و در روز پنجشنبه در تمامی فضاهای سرپوشیده و روباز ممنوع می باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون آلودگی در همه نقاط سطح شهر مشهد بالاست ادامه داد : بر اساس مصوبه این کارگروه واحدهای سیار اورژانس نیز در نقاط پرتردد مستقر می شوند.

وی همچنین تصریح کرد : از تمامی فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی ها در سطح شهر می شود توسط شهرداری جلوگیری می گردد.

صالحی  ادامه داد : تمام تاسیسات شن و ماسه در شمال و شرق مشهد هم در این دو روز تعطیل خواهند بود.

 به گفته وی ، مصرف سوخت مایع در تمامی نیروگاه های مشهد طی روزهای پایانی هفته جاری ممنوع است .

 وی در ادامه از تمامی شهروندان خواست در این شرایط نهایت همکاری را داشته جز موارد اضطراری از منزل خارج نشوند و در صورت نیاز به حضور در شهر از ماسک های مناسب استفاده کنند.

 وی همچنین تاکید کرد : گروه های حساس چون بیماران تنفسی ، قلبی و عروقی ،خردسالان و سالمندان در سطح شهر تردد نکنند.

صالحی برای روز پنجشنبه هم با توجه به پیش بینی تشدید آلودگی ها گفت : وضعیت را با اداره کل هواشناسی و استانداری در دست بررسی داریم برای تعطیلی روز پنجشنبه فردا تصمیم گیری می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز