رئیس کل دادگستری استان کردستان:

کاهش تلفات حوادث رانندگی نیازمند تدبیر و همفکری همه دستگاه‌هاست

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۳:۵۰:۲۵
کد خبر: ۷۱۲۹۰۴
کاهش تلفات حوادث رانندگی نیازمند تدبیر و همفکری همه دستگاه‌هاست
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: کاهش تلفات حوادث رانندگی در استان نیازمند تدبیر و همفکری همه دستگاه‌ها است و عزم جدی را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی اکبر گروسی، امروز چهارشنبه (9 خرداد) در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که با دستور کار کاهش جرایم رانندگی و تصادفات در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بحث تصادفات رانندگی مسئله مهمی است که اهتمام جدی تمامی دستگاه‌ها را برای حل این مشکل و کاهش حوادث رانندگی می طلبد.

وی افزود: کشور ما یکی از خطرناک ترین کشورها در زمینه حوادث جاده‌ای است و شاید ما خطرناک ترین رانندگان را هم در دنیا به علل مختلف داریم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: این مسئله نیازمند این است که رانندگان ما از لحاظ روحی، روانی، آموزشی و تربیتی بررسی شوند تا پی ببریم که چرا میزان حوادث رانندگی در کشور ما تا این اندازه زیاد است.

وی با اشاره به اینکه همیشه از عامل انسانی به عنوان مهمترین دلیل تصادفات یاد می شود، عنوان کرد: عامل انسانی فقط به خواب آلودگی خلاصه نمی شود بلکه عواملی همچون پایین بودن سعه صدر و جنبه های روانی و تربیتی هم در این امر دخیل هستند که باید به صورت ریشه ای و علمی بررسی شود تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

گروسی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این، جرایم پیرامون حوادث رانندگی را هم داریم و خسارت های متعددی از محل حوادث جاده ای به شرکت های بیمه ای وارد می شود.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر یکی از معضلات، تبانی‌هایی است که در صدور گواهی های پزشکی در زمینه حوادث تصادف ساختگی اتفاق می افتد، افزود: چندین پرونده را در این زمینه در استان داریم که در حال پیگیری است که یا تصادفی رخ نداده و یا در تصادفی که رخ داده صدمه بدنی که به سرنشینان خودرو وارد شده، واقعیت ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: عده ای در این زمینه مرتکب تبانی می شوند که برای سازمان های بیمه ای هم به یک دغدغه جدی تبدیل شده و همچنین بخشی از وقت دستگاه قضایی را هم به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت کیفری کشور هم ناشی از تصادفات رانندگی است، تصریح کرد: دیه و بدهی زندانیان ناشی از جرایم رانندگی، سالانه مبالغ بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است که بخشی از آن به دلیل تحت پوشش نبودن بیمه رانندگی بوده است.

گروسی با عنوان اینکه این مشکلات نشان می دهد ما در این زمینه زیاد کار نکرده ایم، ذکر کرد: هرچند جلسات و مصوبه های زیادی را داشته ایم اما شاید به خوبی پیگیری نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش تلفات رانندگی در استان نیازمند تدبیر و همفکری همه دستگاه ها است و عزم جدی را می طلبد.

 

نظر شما