رییس خانه معدن ایران خبر داد

۵ هزار معدن فعال در کشور

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۳:۰۵
کد خبر: ۷۱۳۱۹۵
۵ هزار معدن فعال در کشور
رییس خانه معدن ایران گفت:از ۵ هزار معدن فعال در کشور حدود سه درصد آن در اختیار دولت است که ۲۰ درصد تولید معادن را داراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،محمدرضا بهرامن در نشست خبری رییس خانه معدن ایران با اصحاب رسانه گفت:سهم معادن در صادرات مواد معدنی هفت میلیارد دلار بوده که با یک برنامه مدون چهار ساله میتوان سهم کشور را به دوبرابر رساند.

وی در خصوص بحث آب در تولید تصریح کرد:آب از مهم ترین عناصر در تولید و ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی است که میتوان با استفاده از تکنولوژی های روز با مصرف پایین آب یا تولید خشک،از هدر رفت آن جلوگیری کرد.

بهرامن ادامه داد:ایران به عنوان کشوری با معادن زیاد و متنوع برای جلوگیری از خام فروشی ،باید سرمایه گذاری بر تکنولوژی و ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی را در دستور کار قرار دهد تا از صدور مواد اولیه جلوگیری شود.

وی در خصوص نقش تشکل ها در این راستا افزود:تشکل خانه معدن و سایر تشکل ها میتوانند در کنار دولت ها و به عنوان سخنگوی دولت ها در نشست های اقتصادی و سیاسی نقش ایفا کنند،همچنین در ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای فرآوری های جدید نقش موثری دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز