البرز استانی با سبقه تاریخی و فرهنگی غنی در کشور است

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۱۷:۳۲:۳۹
کد خبر: ۷۱۳۳۲۵
البرز استانی با سبقه تاریخی و فرهنگی غنی در کشور است
استاندار البرز گفت: باید با عزمی راسخ، در مسیر پیشرفت و تعالی فرهنگ و هنر و تمدن ایران اسلامی گام برداریم و با بهره گیری هوشمندانه از منابع، این مقطع از تاریخ فرهنگی و هنری استان را بالنده تر از گذشته، خواهیم کرد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا - استان البرز: محمدعلی نجفی در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و اشتهارد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که بعد از ظهر پنجشنبه برگزار شد ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات فرهیختگان، و فعالان حوزه فرهنگ و هنر افزود: تدبیر و برنامه حضور و نظارت مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ها جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: البرز، رجال و مشاهیر بنام و شاخصی را در دل خود جای داده که در کمتر منطقه ایران چنین درخششی وجود دارد.

نجفی گفت: از اقلیم سرسبز طالقان و یاد مجاهد نستوه مرحوم آیت اله طالقانی و مرحوم شیخ مرتضی دیزانی و شهید والا مقام تیمسار فلاحی، تا پهنه کویری اشتهارد دیار مرحوم آیت اله تقوی و مرحوم محمد محمدی اشتهاردی تا نظرآباد خطه کار و تلاش و زادگاه بزرگانی همچون مرحوم آیت اله نجم آبادی و سرزمین پربرکت ساوجبلاغ موطن مرحوم آیت اله محمد تقی برغانی، همه و همه حکایت از صفای باطن مردمان و پاکی سرزمینی است که نیکان و خوبان روزگاران را در خود پرورانده و جای داده است.

وی با بیان اینکه ساوجبلاغ و طالقان را بدون تردید باید پایتخت خوشنویسی ایران اعلام کرد افزود: استان البرز به خود می بالد که در پهنه فرهنگ و هنرش ، ستارگانی همچون سید حسن و سید حسین میرخانی تالیانی را پرورش داده است.

استاندار البرز طراوت طبیعت منطقه ساوجبلاغ را جلوه ای از صفای باطن مردمان این خطه دانست و اضافه کرد: سرزمینی با قدمت قریب به 9 هزار سال، حکایت از اصالت مردمانش را دارد.

وی گفت: وجود محوطه ازبکی، (دژمادها) در نظرآباد المان استان البرز و همچنین انتقال آثار باستانی روستای خوروین از بلژیک به موزه ایران باستان گواه این مطلب است که باید در البرز سرفراز یک موزه مناسب داشته باشیم.

نجفی افزود: رشد چشمگیر انجمن های ادبی و هنری در ساوجبلاغ نشان دهنده پتانسیل حوزه فرهنگی این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: وجود تعداد فراوان کانونهای عترت و قرآن در ساوجبلاغ عمق پوشش مذهبی مردمان این منطقه را نشان می دهد.

استاندار البرز گفت: به تناسب پتانسیل و ظرفیتهای فوق العاده ساوجبلاغ، فاقد امکانات و ابنیه برای عرصه هنر هستیم.

وی با اشاره به اینکه وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی فضا و فرصت مناسبی را برای هنرمندان رشته های مختلف پدید آورده افزود: شهرستانهای ساوجبلاغ-نظرآباد و طالقان و اشتهارد، با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر، هنرمندان چیره دستی دارد که علیرغم تحمل محنتها، دست از تلاش برنداشتند و با عزمی راسخ و توانی قابل ستایش، موجب شکل گیری گنجینه ای ارزشمند در پهنه فرهنگ و هنر استان البرز شده اند.

نجفی ادامه داد: وجود بزرگترین شهرک سینمائی خاورمیانه در شهر ساوجبلاغ، می تواند این منطقه را به یکی از قطب های صنعت فیلمسازی کشور و منطقه تبدیل کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز