فیاضی در اولین دورهمی اعضای خانه مطبوعات خراسان رضوی:

مشکل خبرنگاران غیر بیمه ای برای عضویت در خانه مطبوعات پیگیری می شود

۱۳۹۷/۰۳/۱۱ - ۱۸:۵۳:۰۹
کد خبر: ۷۱۳۵۳۳
مشکل خبرنگاران غیر بیمه ای برای عضویت در خانه مطبوعات پیگیری می شود
اولین دورهمی اعضای خانه مطبوعات خراسان رضوی عصر پنجشنبه، گذشته در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این نشست که با حضور معاون مطبوعاتی و فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول اداره تبلیغات و مطبوعات، رئیس بسیج رسانه استان و اعضای هیات مدیره و خانه مطبوعات استان همراه بود، رئیس هیات مدیره خانۀ مطبوعات خراسان رضوی با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) ضمن اشاره به تغییر و تحول ترکیب هیات مدیره پس از یک سال فعالیت گفت: این جلسه برنامه ریزی شد تا نقطه نظرات و پیشنهادهای اعضای خانه مطبوعات را بشنویم و در دستور کار قرار دهیم. مهندس سید «جلال فیاضی» با انتقاد از محدودیت های موجود در اساسنامه خانه مطبوعات برای عضویت خبرنگارانی که بیمه رسانه ندارند ادامه داد: همه تلاشمان را برای حل و فصل این موضوع خواهیم کرد. وی اشاره ای نیز به اقدام های انجام شده برای برنامه های رفاهی، آموزشی و همچنین برگزاری جشن روز خبرنگار داشت.

در ادامه مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی  از اقدام ها و تلاش های علی پاکباز خسروشاهی، مدیر سابق خانه مطبوعات استان قدردانی کرد و گفت: تلاش می کنیم برگزاری دورهمی های اعضای خانه مطبوعات را مستمر کنیم و تصمیم گیری برای زمان و نحوه برگزاری آن را نیز به عهده اعضای خانه بگذاریم. «حسینعلی آریانی« با بیان این که ترجیح می دهیم برنامه های در دستور کار پس از نهایی شدن و به قطعیت رسیدن اطلاع رسانی شود تصریح کرد: برای برگزاری برنامه های رفاهی در تابستان ویژه اعضای خانه مطبوعات در شرف عقد قرارداد هستیم.

«محمدیان» مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز با بیان این که تسهیلاتی از سوی این مجموعه برای اعضا فراهم شده است که اعضای خانه مطبوعات استان نیز می توانند از آن استفاده کنند گفت: خبرنگارانی که امسال ازدواج کنند یا صاحب فرزند شوند هدایایی از بسیج رسانه به آنان تعلق می گیرد.

سپس عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور هم با اشاره به این که ایرادهای اساسی به برخی قسمت های اساسنامه خانه های مطبوعات استان ها وارد است گفت: این اساسنامه در خانه مطبوعات کشور در حال بررسی و اصلاح است که پس از نظرخواهی از استان ها برای تصویب در مجامع عمومی فوق العاده به شور گذاشته می شود. مهندس «مجتبی نوریان» انتقادی جدی هم به خانه مطبوعات کشور کرد و افزود: متاسفانه این تشکل پس سال ها فعالیت، فاقد اساسنامه و ثبت رسمی بود و منتخبان استان ها در این زمینه کوتاهی کردند. به گفته وی، انتظارهایی که از خانه مطبوعات کشور می رود برآورده نشده و به اعتقاد شخصی این تشکل به مراتب از خانه های مطبوعات استان ها ضعیف تر عمل کرده است. عضو هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی، البته اشاره ای هم به نداشته های این تشکل کشوری کرد و ادامه داد: خانه مطبوعات و رسانه های کشور هنوز مکان، نیرو و حتی شماره تلفنی در اختیار ندارد تا اگر مدیران خانه های مطبوعات استان ها یا دیگر اعضا بخواهند تماس یا مکاتبه ای با آن داشته باشند سرگردان نشوند. نوریان، درباره وضعیت انتخابات بازرسان و برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه خانه های مطبوعات استان ها هم که باید در دهم خرداد ماه جاری برگزار می شد گفت: به عنوان مسئول کمیته استان های خانه مطبوعات و رسانه های کشور، پاسخی برای همکارانی که از استان ها تماس می گیرند ندارم که این موضوع بی برنامگی و ضعف این تشکل صنفی کشور را می رساند.

وی به اعضای خانه مطبوعات استان توصیه کرد با مطالبه و البته کمک به مجموعه، خواسته های صنفی خود را پیگیری کنند.

ادامه جلسه با پرسش و پاسخ و بیان دیدگاه ها و نظرهای اعضای خانه مطبوعات و در پایان با ضیافت افطار همراه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز