استاندار خراسان رضوی در دیدار با دبیر کل بانک مرکزی :

استقرار نماینده بانک مرکزی در استان ها به تعامل و اجرای بهتر سیاست ها می انجامد

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۰:۱۹:۲۹
کد خبر: ۷۱۳۶۷۶
استقرار نماینده بانک مرکزی در استان ها به تعامل و اجرای بهتر سیاست ها می انجامد
استاندار خراسان رضوی در جریان دیدار با دبیر کل بانک مرکزی خواستار استقرار نماینده آن در استان در راستای تقویت تعاملات و اجرا بهتر سیاست های بانک مرکزی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در جریان دیدار دبیر کل بانک مرکزی افزود : حضور این نمایندگان در استان ها می تواند نظام تعاملی این مجموعه با بخش های مختلف دولتی و خصوصی و عمومی را تقویت کند در عین آنکه نظارت بر عملکرد بانک ها و پیاده سازی سیاست ها را هم به شکل بهتری می تواند اعمال نماید.

وی با بیان اینکه در استان 35 بانک و موسسه مالی فعال است ، افزود : هماهنگ سازی و تعاملات بهتر این بانک ها و بخش های پولی و مالی با هم و نیز سایر بخش های خصوصی و دولتی با استقرار نمایندگی بهتر مدیریت می شود و نتیجه کار مطلوب تر خواهد بود.

 وی در ادامه با بیان اینکه پول های سرگردان در استانی چون خراسان رضوی کم نیست ، اظهار کرد : مشکل نبود بازارهای مالی است که باید راه اندازی شده و مسیر ورود به این بازارها هم شفاف و روشن باشد.

رشیدیان عنوان کرد : در واقع با تقویت مجموعه های متناظر در استان ها می توان وجوه و ابعاد سیاست های مالی و پولی بانک مرکزی را بویژه برای بخش خصوصی توجیه و روشن نمود و همراهی ، همگامی و همکاری بیشتری با آنان دراجرا سیاست ها داشته در عین آنکه این تعامل به رفع سریعتر نواقص ، چالش ها ومشکلات این سیاست ها کمک می کند.

 وی با اشاره به سیاست ارزی اخیر دولت ، گفت : هم اکنون موضوع تامین ارز 4200 تومان برای کلیه واردات و ثبت سفارش ها در استان در دست انجام است .

وی عنوان کرد : طی دو ماه اخیر با اجرای این سیاست ها تلاش شده واردات و صادرات استان از آن چندان متاثر نشود چنانکه طی این مدت هم نه تنها کاهش نیافته که حتی رشد دارد.

 استاندار گفت : در این میان این سیاست ها  اندکی در بحث نیازهای عمومی با توجه به جدید بودن طرح دارای اشکالاتی است که در حال استحصال آنها و اعلام به مرکز هستیم  اما اگر نماینده بانک در استان باشد، می تواند با استفاده از ظرفیت شورای اداری ، اتاق بازرگانی و اصناف ، شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی و غیره در راستای رفع چالش های این سیاست ها خیلی سریعتر اقدام نموده و در سایه یک همکاری نزدیک اجرای سیاست ها هم نتیجه مطلوب تری را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد : زمانی که طرح و اقدام بزرگی انجام می شود باید همه از جمله بخش خصوصی به خوبی نسبت به آن توجیه شده باشند. 

استاندار همچنین با اشاره به وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز که طی دولت های گذشته شکل گرفت ، افزود : بروز چالش ها و بحران های این موسسات در این دولت بویژه خراسان رضوی نمودی گسترده یافت که تلاش شد به خوبی مدیریت شود.

 وی عنوان کرد : در حال حاضر پیگیر آخرین مسائل شرکت پدیده هستیم که با توجه به وجود بیش از 75 هزار سهامدار خرد این مجموعه و شرایط خاص آنان ، در پی جذب سرمایه گذار هستیم که با خرید این خرده سهام ها گره از مشکل این جمعیت باز نماید .

وی از بانک مرکزی خواست : در این زمینه با استان همکاری و مشارکت بیشتری نموده تا مساله پدیده حل شود.

 دبیر کل بانک مرکزی هم در این دیدار با استقبال از پیشنهاد استاندار خراسان رضوی مبنی بر تقویت تعاملات و استقرار نمایندگی در استان ها افزود : راهی جز حضور در استان ها نداریم زیرا گاه اتفاقاتی روی می دهد که در صورت وجود نمایندگی به خوبی قابل مدیریت است اما در نبود این نمایندگی مسائل تشدید می شود.

 محمود احمدی اظهار کرد : می توان با استقرار این نمایندگی امور و اختیارات مربوطه را نیز به آن واگذار نمود که بسیاری از فرآیندها و امور را نیز تسهیل می کند.

 وی در ادامه در راستای اجرای سیاست ارزی بانک مرکزی و گفت و گو و تعامل بیشتر با بخش های درگیر با موضوع ارز بویژه بخش خصوصی و صادرکنندگان و واردکنندگان بر تشکیل جلسات منطقه ای و دوره ای در سطح استان ها تاکید و عنوان کرد : این طرح جدید است و از این رو برای مردم ابهاماتی دارد که باید با اطلاع رسانی مناسب و صحیح و توسعه تعاملات رفع شود.

احمدی تصریح کرد : یکی از مشکلات جدی دولت ضعف اطلاع رسانی سریع و به موقع است و ما هم در کنار پیاده سازی طرح ها و اقدامات بویژه سیاست های ارزی جدید این خلا را شاهدیم .

وی اظهار کرد : تشکیل جلسات بین کارشناسان ما و  گروه های مختلف مردمی برای رفع مشکلات ، احصا مسائل و چاره اندیشی ، بسیار مهم است و اجرایی خواهد شد.

 احمدی برای حل مشکل سهامداران پدیده هم اعلام آمادگی کرد و اظهار کرد: هر امکانی برای کمک به حل این مشکل وجود داشته باشد پیگیری و اقدام می کنیم .

 وی در عین حال با انتقاد از برخی اظهار نظرها علیه دولت و بانک مرکزی گفت : عده ای در پی ضربه به این نظام و تخریب مسئولان آن هستند و در این میان گروهی هم به خواسته یا ناخواسته در این راستا گام برداشته ، تهمت ها و افتراها می زنند و با اخبار منفی و بزرگ کردن مسائل موجب القا ناامیدی و ایجاد یاس در مردم می شوند.

وی عنوان کرد : ما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا شرایط و امور جامعه حتی بعد از اقدام ترامپ با کمترین تاثیر پذیری روند خود را طی کند و حصول نتیجه مطلوب نیازمند همراهی همه اجزا نظام و حاکمیت و کشور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز