استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

اختصاص تسهیلات با محوریت واحدهای تولیدی برای ارتقا توان داخلی

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۰:۲۳:۳۰
کد خبر: ۷۱۳۶۸۱
اختصاص تسهیلات با محوریت واحدهای تولیدی برای ارتقا توان داخلی
استاندار خراسان رضوی گفت: حمایت از تولیدات داخلی از جمله مصوبات دولت است اما اعطای تسهیلات و امکانات به این واحدها از جمله زمینه‌های حمایتی و سیاست دولت بوده که امروز باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در حاشیه بازدید از یک واحد تولید تجهیزات و دستگاه های پخت نان در مشهد به خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه دولت که بخشنامه آن هم به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده ،همه موظف اند از محصولات داخلی استفاده کنند ضمن آنکه  در بحث اعطای تسهیلات و حمایت از واحدهایی که از تولیدات داخلی استفاده می کنند سیاست دولت اعطای این امکانات و تسهیلات به این واحدهاست.

 وی ابراز امیدواری کرد: در سال حمایت از تولید داخلی و رویکرد دستگاه ها اجرایی در خرید و بهره گیری از مصولات تولید داخل ونیز با پرداخت تسهیلات مناسب به واحدها برای توسعه و ارتقا کیفیت و بهره وری در آنها عملا این مجموعه ها رونقی مضاعف یابند.

 وی افزود: ارتقا تجهیزات و امکانات این واحدها به کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده آنها می انجامد که نه تنها دربازارهای داخلی که در عرصه بین المللی هم قدرت رقابت شان ارتقا می یابد.

وی در پاسخ به پرسشی در مباحث اخیرا حوزه حمل و نقل و تاثیر آن بر استان هم گفت : در اوج مسائل این بخش به طور متوسط روزانه هفت هزار بارنامه و برگه تردد کامیون در استان صادر می شد.

رشیدیان با بیان اینکه بیش از 4 هزار کامیون و تریلر در استان تردد می کردند ،افزود : بر این اساس باید از کامیونداران تقدیر کرد که برای تامین نیازهای مردم بویژه زائران بارگاه منور رضوی همکاری خوبی داشتند.

 وی عنوان کرد: با همه مباحث این مسائل بر روی قیمت کالاها بی تاثیر نیست و خود راننده ها هم از این شرایط متاثر می شوند.

 وی اظهار کرد: در واقع باید طی این سال ها رشد منطقی متناسب با نرخ تورم در هر سال برای افزایش قیمت ها دیده می شد که در برخی سال ها این امر اعمال نشد و به مرور بر روی هم انباشته شد.

استاندار تصریح کرد: الان با این تصمیم گیری امید است با برخی اقدامات تشویق کننده قیمت ها را متعادل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز