خجسته پور ،خبرداد:

بررسی آسیب های اجتماعی استان به وسیله ۷سمن/ شناسایی ۱۰ محله حاشیه‌نشین در خرم‌آباد

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۳:۳۱:۳۰
کد خبر: ۷۱۳۷۹۴
بررسی آسیب های اجتماعی استان به وسیله ۷سمن/ شناسایی ۱۰ محله حاشیه‌نشین در خرم‌آباد
"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان" از شناسایی 10 محله حاشیه‌نشین برای بحث آسیب‌های اجتماعی در خرم‌آبادخبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛حبیب الله خجسته پور  در جلسه هیات اندیشه‌ورزان استان با بیان اینکه 10 محله حاشیه‌نشین برای بحث آسیب‌های اجتماعی در خرم‌آباد شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: در این خصوص هفت سازمان مردم نهاد کار جمع‌آوری اطلاعات این نقاط را به عهده گرفته است.

وی  با بیان اینکه هفت سمن آسیب‌های اجتماعی مرکز استان را بررسی می‌کنند،افزود: این سمن‌ها وظیفه دارند که نقاط ضعف، قوت و نیازمندی‌های محلات مورد نظر را بررسی کنند و قرار نیست کار اجرایی انجام دهند.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه برای ارائه کار اجرایی با دستگاه‌های ذی‌ربط راهکار و دستورالعمل ارائه می‌شود،تصریح کرد: باید اطلاعات دقیق و درست این محله‌ها در اختیار اندیشه‌ورزان قرار بگیرد چراکه ممکن است راهکاری به ذهن آنان برسد که از دید دستگاه‌های مربوطه و سمن‌ها پنهان مانده باشد.

وی حاشیه‌نشینی معضلی رو به افزایش عنوان کرد و یادآورشد: در این مناطق آسیب‌های اجتماعی به صورت زنجیروار و پیوسته به هم متصل هستند.

خجسته پور حاشیه‌نشینی را سبب آسیب‌هایی مانند طلاق و اعتیاد دانست  و گفت: در این راستا جای علت و معلول به نوبت با هم عوض می‌شود.

وی با اشاره به پایلوت معرفی شدن دلفان برای رفع محرومیت‌های اجتماعی، بیان کرد: قرار است دفتر تسهیل‌گری در مرکز این شهرستان ایجاد شود که درصورت مستقر شدن بعد از آن به بحث و تبادل‌نظر بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت.

خجسته پور همچنین  از هیات اندیشه‌ورزان خواست که برای رسیدن به اهداف موردنظر کمال همکاری را داشته باشند.

 

نظر شما