۳۸۶۰ هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی کردستان وارد شد

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۵:۴۴:۵۲
کد خبر: ۷۱۳۹۰۳
۳۸۶۰ هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی کردستان وارد شد
مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان گفت: حوادث طبیعی از جمله بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات، مزارع و واحدهای دام و طیور این استان سه هزار و 860 میلیارد و 865 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ آرتیکاس اقبال  گفت : این میزان خسارت از 22 فروردین تا 31 اردیبهشت سال جاری به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

وی تاکید کرد: در این خسارت ها 22 هزار و 867 هکتار از باغات، 538 هزار هکتار و 804 هکتار از مزارع، 392 راس دام، 6 هزار قطعه طیور و 200 قطعه ماهی متحمل خسارت شدند.

اقبال افزود: مزارع و باغات از پنج تا 95 درصد به صورت متغیر خسارت دیدند و بالاترین میزان در این خسارت ها با حدود 241 میلیارد و 196 میلیون ریال به باغات اختصاص دارد.

وی یادآور شد: بخش زراعت با 132 میلیارد و 584 میلیون ریال، دام با یک میلیارد و 424 میلیون ریال، طیور با 820 میلیون ریال، آبزیان (ماهی) 30 میلیون ریال در رتبه های بعدی قرار دارند و باقی خسارت ها در سایر موارد است.

اقبال اضافه کرد: پیش بینی می شود در این خسارت ها حدود 219 هزار و 663 تُن از محصولات کشاورزی از بین رفته باشد که شامل 156 هزار و 365 تُن محصول زراعی و 63 هزار و 298 تُن محصول باغی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال جاری بخش عمده ای از جبران خسارت های حوادث طبیعی بر عهده تعهد بیمه کشاورزی گذاشته شده است و با توجه به کم بودن استقبال بهره برداران استان از بیمه های کشاورزی، مدیریت بحران استان بدنبال استفاده از اعتبارات ماده 10و 11 مربوط به حوادث برای جبران خسارت ها است.

مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان افزود: در صورتی که رقمی به این منظور در اختیار مدیریت استان کردستان قرار گیرد تمام آن مبلغ به بهره برداران زراعی و باغی پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: لازم است کشاورزان برای آسایش خیال خود و داشتن درآمد پایدار در زمین های زراعی و باغات با بیمه ارتباط مستمر داشته باشند.

اقبال یادآور شد: علاوه بر خسارت سرمازدگی و تگرگ به باغ ها و مزارع استان کردستان، یک نفر از اهالی روستای سید حسین شهرستان بیجار نیز هنگام چرای گوسفندان در اثر وقوع سیل جان خود را از دست داد.

وی تاکید کرد: جسد این فرد یک روز پس از وقوع حادثه توسط امدادگران و نیروهای آتش نشانی در اراضی پایین دست رودخانه روستا پیدا شد و به خانواده اش تحویل گردید.

مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان گفت: در سال جاری خسارت های دیگری نیز به مردم کردستان از محل حوادث طبیعی وارد شد که از جمله می توان به آسیب دیدگی 14 دستگاه خودرو اشاره کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز