"زینی وندمقدم " درنشست با جوانان اصلاح طلب حامی دولت:

جابه‌جایی افراد اولویت کاری من نیست/درب اتاقم به روی همه باز است /ملاک عملمان در انتصابات برنامه های دولت تدبیر و امیداست

۱۳۹۷/۰۳/۱۵ - ۱۴:۲۰:۲۱
کد خبر: ۷۱۴۶۸۸
جابه‌جایی افراد اولویت کاری من نیست/درب اتاقم  به روی همه باز است /ملاک عملمان در انتصابات برنامه های دولت تدبیر و امیداست
"مدیرکل آموزش وپرورش لرستان " بر بهره مندی از ظرفیت علمی و عملی جوانان و بانوان در آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛رضا زینی وند مقدم در دیدار با جمعی از جوانان فعال سیاسی و اصلاح طلب  حامی دولت  با تسلیت شهادت مولی الموحدین امیرمومنان علی علیه السلام و با اشاره به سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب در 14خرداد، قیام ۱۵ خرداد و انتخاب های متعدد حماسی و سرنوشت ساز در این ماه، اظهار کرد: خرداد ماهی سرنوشت ساز در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است  که سرنوشت نظام کشور و ملت ایران با آن گره خورده است.

وی لرستان را سرزمین مفاخر و استعدادها عنوان کرد و افزود: این استان در  توانمندی و پتانسیل جزء ده استان اول کشورمحسوب می شود ولیکن  متاسفانه در شاخصهای توسعه در رتبه های پایین کشور قرار دارد.

زینی وند مقدم تصریح کرد: دغدغه اصلی من در آموزش و پرورش تربیت نسل نو وفرزندان این مرزوبوم  فارغ از سیاسی‌کاری است و بنابراین بایستی آموزش و پرورش را باید از وادی سیاست زدگی، باندبازی، گروه گرایی که می‌تواند بزرگترین آسیب را به تعلیم و تربیت بدنی دور کرد.

وی با بیان اینکه ارجحیت مسائل حاشیه ای بر مسائل اصلی یکی از عوامل اصلی عدم توسعه استان لرستان است،تصریح کرد: وقتی بحث توسعه می شود مسائل حاشیه ای و اختلافات سیاسی و باندی و طایفه ای را باید کنار گذاشت وچون  مسیر درست توسعه استان از آموزش و پرورش می گذرد؛ برای تحقق توسعه در استان بایستی به آموزش و پرورش بیشتر توجه کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش لرستان  با بیان اینکه فعلا جابه‌جایی افراد اولویت کاری بنده  نیست ،خاطر نشان کرد: بنا داریم که با مطالعه و بررسی دقیق و عمیق بر اساس خط مشی های نظام و اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین، سیاست های دولت تدبیر و امید و برنامه‌های نظارتی با توجه به ظرفیت ها و شرایط لرستان برنامه و چارچوبهایی با نگرش مدرسه محوری تدوین کرده و به عنوان نقش راه استفاده کنم وتا به جمع بندی نهایی در مورد وضعیت آموزش و پرورش نرسم، به اقدام شتاب‌زده و نسنجیده ای دست نمی زنم لذا این مطالعه و جمع‌بندی احتمال دارد دو یا سه ماه  طول بکشد.

 

زینی وند مقدم با بیان اینکه  درب اتاق مدیریت آموزش و پرورش در تمامی شهرستان ها و مناطق لرستان به روی همه باز است گفت: گوش شنوای صحبتهای همه جریانهای سیاسی دارم ولی ملاک عملمان در انتصابات نیز همان چارچوب نظام، برنامه های دولت تدبیر و امید، کارآمدی، شایستگی و دلسوزی نسبت به تعلیم و تربیت خواهد بود و برای انتخاب افراد نیز شکل قانونی و اداری به طور دقیق بایستی رعایت شود تاهم قانون رعایت شده و هم حرمت افراد حفظ گردد.

زینی وند مقدم با بیان رزومه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در دوران نوجوانی و جوانی خود یادآورشد: بنده در سن ۱۵سالگی در خط مقدم جبهه بودم، در نوجوانی فعالیت سیاسی، اجتماعی و تشکیلاتی را شروع کرده ام و درسن ۲۴ سالگی بخشداربودم.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان توانمند و نخبه ،گفت: چند نفر از جوانان و بانوان را به عنوان مشاور انتخاب خواهم کرد و به مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق اعلام کرده ایم که در شورای معاونین خود یک بانو و یک جوان حضور داشته باشند.

زینی وند مقدم با بیان اینکه جوانان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بایستی فرصت قرار گرفتن این قشر در جامعه فراهم و آنان را در کنار مدیران پرتجربه قرار دهیم ، جوانان را با داشتن شاخص‌هایی همچون شجاعت،صراحت، صداقت، عدالت‌طلبی، آرمان‌خواهی و ... موتور محرکه کشور خواند و افزود: تدبیر و تعقل جوانان اگر با اندوختن تجربه همراه گردد موجب تحول می‌شود و نمود عینی این مسئله را بارها در شرایط مختلف کشور چه در پیروزی انقلاب اسلامی،8 سال دفاع مقدس و صحنه های مختلف اجتماعی سیاسی فرهنگی ورزشی و علمی دیده ایم.

وی ادامه داد: همه افتخارات کشور از پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، موفقیت های علمی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و سیاسی مرهون همت، غیرت و کوشش جوانان بوده اند، لذا باید آنان را باور کنیم و به آنها جایگاه و بها بدهیم.

مدیرکل آموزش وپرورش لرستان با بیان اینکه توازن را در انتصابات نفرات در شهرستانها رعایت خواهم کرد ،تاکید کرد: گوشم به روی همه جریانهای سیاسی باز است اما در عمل خط مشیم در چارچوب دولت تدبیر و امید خواهد بود.

زینی وند مقدم با بیان این نکته که  یکی از مشکلات شناسایی عدم شفافیت، چند زیستی بودن و تغییر مواضع برخی افراد در مقاطع مختلف است ،خاطر نشان کرد: اگرعملکرد مدیران رضایت بخش باشد و امور مردم به خوبی توسط دستگاه ها انجام شود خیلی از مراجعات مردم به نمایندگان کاهش یافته  و نمایندگان به وظایف کلان وکالت خود مشغول خواهند بود و دغدغه پرداختن به امور جزیی مردم را نخواهند داشت.

زینی وند مقدم با تاکید برلزوم  بهره‌مندی از ظرفیت تمام نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون های مهم مجلس نقش کلیدی برعهده دارند و بر این اساس سعی می کنم از پتانسیل و توانمندی آنان در جهت اعتلای آموزش و پرورش استان به خوبی بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: تلاش خواهم کرد با حفظ استقلال آموزش و پرورش در چارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید، مقام عالی وزارت و مدیریت ارشد استان با نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی تعامل سازنده داشته ایم چرا که اعتقاد داریم چنانچه عملکرد مدیران رضایت بخش باشد و امور مردم به خوبی توسط دستگاه انجام شود خیلی از مراجعات مردم به نمایندگان کاهش یافته و این عزیزان با فراغ بال به دیگر مسائل مهم استان خواهند پرداخت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز