همزمان با سراسر ایران اسلامی

آیین شب احیا در ۱۲ شهرستان استان مرکزی برگزار شد

۱۳۹۷/۰۳/۱۶ - ۱۲:۳۳:۴۹
کد خبر: ۷۱۴۸۴۲
آیین شب احیا در  ۱۲ شهرستان استان مرکزی برگزار شد
آیین دومین شب پرفضیلت قدر همزمان باشهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان امام علی(ع) سه شنبه شب و بامداد امروز در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش برنا از اراک ، به همین مناسبت بقاع متبرکه، مساجد، تکایا، محلات، کوچه ها و خیابان های استان مرکزی در سوگ مولای علی(ع) سیاه پوش بود و مداحان و تعزیه خوانان به عزاداری برای نخستین پیشوای شیعیان جهان پرداختند و مردم با شب زنده داری در مساجد دست به دعا برداشتند و با معبود راز و نیاز کردند.

مردم مومن و روزه استان مرکزی در آیین احیای شب بیست و یکم رمضان قرآن بر سر گرفته و با قرائت قرآن ،دعای جوشن کبیر به عزاداری پرداختند.

مرقد مطهر شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان از جمله مکان هایی است که به همین مناسبت میزبان مردم مومن و دیندار اراک و به خصوص فراهان بود.

سیل شیفتگان اهل بیت(ع) به این امامزاده به قدری زیاد بود که از ساعات اولیه شب تمام صحن ها و شبستان های حرم مطهر مملو از جمعیت شد.

آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون اراک نیز میزبان مردان و زنان دلسوخته ای بود که با یک دست قرآن بر سر گرفته بودن و با دست دیگر اشک از گونه های خود پاک می کردند.

آیین دوم شب قدر در آستان مقدس امامزادگان فاطمه صغری(س) سیاوشان آشتیان، شاهزاده ابوطالب(ع) خمین، اشموئیل نبی ساوه، شاهزاده احمد تفرش و سهل ابن علی(ع) آستانه شازند و مساجد و تکایای شاخص نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.

آیین شب احیا در مساجد و اماکن مذهبی شهرستانهای 12 گانه استان مرکزی نیز با حضور انبوه مومنان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز