معاون شهردار قم خبر داد

ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا یورو ۴ به ناوگان اتوبوسرانی قم

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۰۸:۵۱:۳۷
کد خبر: ۷۱۵۴۵۰
ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا یورو ۴ به ناوگان اتوبوسرانی قم
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از تحویل و ورود 10 دستگاه اتوبوس اسکانیا یورو 4 به ناوگان اتوبوسرانی قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عباس ذاکریان با بیان اینکه قرارداد خرید 40 دستگاه اتوبوس به مبلغ 20 میلیارد تومان منعقد شده بود، اظهار کرد: این 40 دستگاه سال گذشته وارد ناوگان درون شهری قم شد و با توجه به نیازی که احساس می‌شد 25 درصد افزایش به پیمانکار ابلاغ شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: هفته گذشته 10 اتوبوس اسکانیا یورو 4 به شهرداری قم تحویل داده شد بنابراین در مجموع 50 دستگاه اتوبوس به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی قم اضافه شد.

ذاکریان با بیان اینکه این اتوبوس‌ها مجهز به رمپ ویلچررو هستند، گفت: امکان تنظیم ارتفاع اتوبوس در سمت درب‌ها وجود دارد و فیلترهای خاصی برای کاهش آلایندگی هوا دارند بنابراین در تمام خطوط سطح شهر تزریق می‌شوند تا همشهریان بتوانند در صورت نیاز با کالسکه و ویلچر از اتوبوس نیز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها برای دارا بودن میزان آلایندگی پایین و کاهش آسیب موتور نیازمند گازوئیل یورو چهار هستند، اکنون از اراک گازوئیل یورو 4 دریافت می‌شود در حالی که از وظایف شرکت نفت است که سوخت یوور 4 را تحویل دهند تا میزان آلودگی کاهش پیدا کند.

ذاکریان با بیان اینکه منتظر تصمیم دولت در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده هستیم گفت: دولت در سال 87 یارانه برای خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان اختصاص داد که از آن زمان 10 سال می‌گذرد و اکنون عمر ناوگان اتوبوسرانی به سن فرسودگی رسیده بنابراین باید نوسازی ناوگان صورت گیرد.

معاون شهردار قم عنوان کرد: قیمت اتوبوس به اندازه‌ای بالا است که خرید اتوبوس‌ها از توان شهرداری‌ها خارج است بنابراین باید یارانه‌ای برای نوسازی ناوگان اتوبوس به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کند و شهرداری‌ها با قیمت یارانه‌ای اتوبوس را تحویل بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز