گردشگر بوسنیایی در سفر به خراسان رضوی:

معماری و مهندسی آسبادهای نشتیفان شگفت انگیز است

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۱:۴۳:۰۰
کد خبر: ۷۱۵۵۵۷
معماری و مهندسی آسبادهای نشتیفان شگفت انگیز است
گردشگر بوسنیایی در سفر به خراسان رضوی معماری و مهندسی آسبادهای نشتیفان شگفت انگیز دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، «ادی آلیس» گردشگربوسنیایی که قصد دارد به مدت یکسال با موتورسیکلت به تمام جهان سفر کنید در دو ماه اول سفر خود تا امروز 19 خرداد 29 روز به چندین شهر ایران سفر کرده و یک شنبه 20 خردا از مرز ترکمنستان ایران را ترک خواهد کرد.

وی ایران را کشوری زیبا و متنوع دانست و گفت: با سفر به ایران بسیاری از تضادها از آنچه می دانستیم نسبت به ایران به چشم می خورد من می دانستم که ایرانیان مردمی میهمان نواز هستند ولی اصلا فکر نمی کردم که به این میزان باشد.

وی ادامه داد: بناها و آثار تاریخی و تاریخچه غنی از ویژگی های مهم ایران است و در این بخش از جهان، تمدن های بسیاری وجود دارد و برای من ایران چیزی جز یک لذت واقعی از سفر نیست و من واقعا ایران را دوست دارم.

وی که از مسلمانان کشور بوسنی است و در ماه رمضان به ایران سفر کرده ، گفت: همه روزها روزه بودم و هیچ مشکلی برای افطاری و سحری نداشتم و بسیاری افراد از اینکه می گفتم من مسلمان هستم شگفت زده می شدند و این برایم لذا بخش بود.

 ادی آلیس که از مسیر بیرجند به استان خراسان رضوی سفر کرده است، اظهارکرد: بیرجند، نشتیفان،  خواف، تایباد، تربت جام، مشهد و کلا همه خراسان رضوی واقعا زیباست و من تربت جام را خیلی دوست داشتم ، اما ازنشتیفان به خاطر اقامتگاه بوم گردی پوریعقوب و خانه اش لذت بردم و احساس کردم در خانه خودم هستم و در پذیرایی و میهمان نوازی پر انرژی و مثل خودم بودند.

وی گفت: همچنین آسبادهای نشتیفان را دیدم که در قالب یک مجموعه از خاک رس و کاه و چوب ساخته شده اند اما دارای طول عمر زیادی هستند و برای تقویت و استحکام بیشتر آنها را پیوسته به هم و دیوار به دیوار ساخته اند این مجموعه از نظر معماری و مهندسی واقعا شگفت انگیز است.

وی درباره دیگر ویژگی های ایران اظهارکرد: ترانزیت و حمل و نقل در ایران بسیار ارزان است و دو باره نیز به ایران سفرخواهم کرد.

 

نظر شما