"آیت الله میرعمادی" درشورای زکات لرستان ،تاکیدکرد:

لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای زکات دراستان

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۳:۲۶:۰۹
کد خبر: ۷۱۵۶۳۲
لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای زکات دراستان
نماینده ولی فقیه در لرستان امام جمعه خرم آباد گفت: مسئله زکات از مسائل مهم شرعی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛آیت الله سید احمد میرعمادی که امروز شنبه در جلسه شورای زکات لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب ،اظهار کرد: زکات از نظر اقتصادی بسیار مهم بوده  و موجب رشد اقتصادی، رفع محرومیت، فقرزدایی در جامعه  می شودومایه برکت است.

وی از جمع آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات در لرستان طی سال گذشته خبرداد وافزود: شورای زکات شهرستان‌ها فعال شود وهمچنین در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات، صداوسیما، تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه نقش مهمی داشته وهمینطور  باید بحث فرهنگسازی در پرداخت زکات در استان صورت گرفته  که  در این رابطه روحانیون نقش اساسی و مهمی بر عهده دارند.

آیت الله میرعمادی باتاکید برلزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای زکات در لرستان ،تصریح کرد: برنامه راهبردی برای زکات تهیه شده است و ابلاغ مجدد این برنامه مؤثر است .

وی بااشاره  به گلایه مودیان زکات از مسئله معادل‌سازی  بر ضرورت حمایت مالی و خدماتی جهاد کشاورزی در زمینه جمع آوری زکات در استان تاکید کرد وگفت: ما در شورای زکات دنبال آمارسازی نیستیم بلکه به‌دنبال اجرای حکم خدا هستیم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به فعالیت کمیته نظارت  شورای زکات در استان، یادآورشد: مسئولیت این کمیته برعهده استانداری استان است بنابراین لازم است در روستاهایی که زکات بهتر و بیشتر پرداخت می‌شود فعالیت‌های عمرانی بیشتری به  آن روستا  تخصیص داده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز