به همت بسیج رسانه خراسان رضوی؛

سومین جشنواره ابوذر در مشهد برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۵:۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۱۵۷۴۴
سومین جشنواره ابوذر در مشهد برگزار می شود
در ضیافت اندیشه اصحاب رسانه مشهد با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) از پوستر سومین دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در ابتدای این مراسم مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، ضمن خوش‌ آمدگویی به میهمانان، بیان داشت: امیدوارم بمباران تبلیغات با بصیرت شما نقش برآب شود، همه ما سرباز انقلاب هستیم و بسیج رسانه در سال 97 با تلاش مضاعف شما عزیزان می‌تواند فعال‌تر باشد.

عباس محمدیان با اشاره به جریاناتی که در فضای مجازی به انقلاب ضربه می‌زند، گفت: این جریانات کارشان زیر سوال بردن اصل نظام و انقلاب است، باید جلوشان بایستیم، رسانه‌هایی که شناسنامه و هویتشان مشخص نیست، در واقع به قول یکی از فعالان رسانه‌ای باید آمدنیوزهای شهر را بشناسیم.

وی با اخطار به کسانی که از لوگو و شناسه اختصاصی یک رسانه برای انتشار اخبار کذب استفاده می‌کنند، افزود: اگر این جریان‌ها ادامه یابد این افراد را رسوا کرد، آن‌ها با پول بیت‌المال به نظام و انقلاب ضربه می‌زنند، مدیران و نخبگان رسانه اجازه ندهند که از لوگو و نشان یک رسانه، سوءاستفاده‌ کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: نباید اجازه دهیم اختلاف سلیقه‌های سیاسی دشمن را در میدان مبارزه پیروز کند.

در بخش دیگری از این مراسم مدیرمسئول روزنامه خراسان پشت تریبون حضور یافت و در خصوص گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، گفت: در اوج مشکلات هستیم ولی مردم کنار نظام ایستاده‌اند، بیشترین فشارهای اقتصادی به آنها وارد شده است اما برای باورهای دینی و انقلابی خود وارد میدان می‌شوند و این را در روز قدس در چهره تک‌تکشان می‌بینیم.

محمدسعید احدیان با اشاره به رسالت امروز اصحاب رسانه‌، عنوان کرد: این روزها وظیفه ما در قبال جمهوری اسلامی، آن است که به مردم بگوییم انقلاب در حال حاضر در اوج قدرت است اما به همراه یک نگرانی بزرگ! به دلیل آنکه کشوری کاملا وابسته از نظر همه جوانب و شئون، اعلام استقلال می‌کند و کشورهایی که حاکم بر آن بودند، حالا آن را تحت فشار می‌گذارند، این دشمنی‌ها به معنی قدرتمندی ماست.

وی افزود: دوم آنکه دنیا نمی‌تواند جمهوری اسلامی را نبیند، این یعنی قدرت؛ روزی که شعار نه شرقی نه غربی را سر دادیم، فکر می‌کردند این شعاری تهی است اما ما چهل سال بر سر این شعار ماندیم تا مجبور شدند ما را ببینند و با ما مذاکره کنند، این مجبور شدن به این دلیل بود که ملت ما مصداق آیه: "الذین یقولون ربنا الله ثم استقاموا" شدند.

مدیرمسئول روزنامه خراسان یادآور شد: ما در دوران جنگ احزاب هستیم، همه دنیا مقابل ما ایستاده و فشار می‌آورد تا از باورهایمان عقب‌نشینی کنیم، اما ما ایستاده‌ایم.

احدیان با بیان این که امروز ایران قابل حذف کردن نیست، گفت: امروز همه جامعه جهانی به دنبال سهم خود از نظم نوین جهانی هستند، روسیه اگر حالا در کنار ماست به دلیل آن است که از این راه سهم بیشتری برای خود می‌بیند، تاریخ می‌گوید که ایران، روزی نخست وزیر و سفیرانش را بیگانگان انتخاب می‌کردند اما امروز به جایی رسیده که برای خودش در آینده جهانی، سهم تعیین می‌کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات جامعه امروز کشورمان، عنوان کرد: مجموعه‌ای از مشکلات درونی و احساسات را در کشور داریم و این سوال پیش می‌آید که آیا جامعه ایرانی از این پیچ تاریخی می‌تواند بگذرد؟ یک دسته مشکلات عینی داریم در قوه‌ها و همه بخش‌ها، که واضح است، اما در دسته دوم، مشکلاتی داریم که برداشت‌های ذهنی افراد از نظام است و الزاما با مسائل عینی مطابقت ندارد، این مسئله بزرگتر و مهم‌تر است.

 

مدیر مسئول روزنامه خراسان ادامه داد: دولت‌های دنیا یاد گرفته‌اند که مسائل عینی را با درگیر ساختن مردم با مسائل ذهنی پوشش دهند و مخفی کند، مثلا ضریب جینی که اختلاف طبقاتی را نشان می‌دهد، در سال‌های اخیر در ایران وضعیت بهتری از آمریکا داشته است اما آنها طوری بر ذهنیت مردم حاکم می‌شوند که مردم احساس کنند اختلاف طبقاتی آنجا کمتر است.

احدیان احساس ناکارآمدی حکومت در دل مردم  را بسیار بزرگتر ازواقعیت دانست و گفت: مردم اگر احساس کنند که کسی حرف‌شان را می‌شنود و درک می‌کند به خیابان نمی‌آیند، وظیفه اهالی رسانه در این میان مطالبه‌گری درست برای نیازهای مردم است، باید احساس بی‌پناهی مردم را به شیوه‌های هوشمندانه حل کنیم، اگر هوشمندانه نباشد موجب سیاه‌نمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: ما نباید کاری کنیم که مردم فکر کنند ما از جایگاه مسوولان با آن‌ها حرف می‌زنیم، ما باید در میان مردم باشیم و با تبیین عادلانه کمک کنیم تا جامعه از پیچ تاریخی گذر کند.

در پایان ضیافت اندیشه فرمانده سپاه امام رضا(ع) در سخنرانی خود بیان کرد: در خصوص روز قدس، نگاه ما به مانند پاره تن است، ما از مقیاس و جغرافیای اعتقادی نگاه می‌کنیم، انقلاب اسلامی ایران اولین کاری که با امت فلسطین انجام داد، امیدبخشی بود.

سردار یعقوبعلی نظری با اشاره به آنکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، فلسطینیان از مبارزه ناامید شده بودند، افزود: در نتیجه همه تلاش‌هایی که شد، فلسطینی‌ها نتوانستند به مقصود خود برسند و واپس زدند اما با پیروزی انقلاب، امید در دل آن‌ها زنده شد، انقلاب ما موضوع فلسطین را به اسلامیت ارتقا داد و این کار بزرگ امام خمینی(ره) بود.

وی با تاکید بر ایجاد بخش‌های عملیاتی گسترده برای تحقق آزادی قدس گفت: حماس، مقاومت و حزب الله، همگی خروجی انقلاب اسلامی بودند، دوباره تاکید می‌کنم که قدس به هیچ وجه از انقلاب جدایی‌پذیر نیست و این گفته امام است.

 فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر این که اسرائیل در گروگان جهان اسلام و خط مقدم انقلاب اسلامی در مرز آن‌هاست، خاطرنشان کرد: به عملیات روانی صهیونیست‌ها کاری نداریم اما در میدان عمل، اوضاع آن طور که آن‌ها می‌گویند نیست، اسرائیل تحت سیطره و تهدید نیروهای انقلاب است، امروز اسرائیل جرأت اقدام علیه انقلاب اسلامی را ندارد.

نظری ادامه داد: موشک‌هایی که سمت اسرائیل رفته است در نتیجه یک امتحان و آزمون آنها بر روی ایران بود و ما پیام دادیم که اگر این کار تکرار شود، این بار هدف ما جولان نیست که خود تلاویو است.

وی در تایید سخنان مدیر مسئول روزنامه خراسان، افزود: راهبرد استکبار جالب است، آن‌ها مسائل معیشت ایران را در رابطه با استقلال نمی‌دانند، رابطه معیشت و عزت را نمی‌گویند بلکه همیشه رابطه معیشت را با موشک، تحریم، مقاومت و فلسطین و یمن مورد تحلیل قرار داده‌اند، جوان امروز ما اگر این واقعیت 40 ساله انقلاب را بداند و بفهمد که تراز آزادی و استقلال رفیع است و بر خلاف راهبرد دشمن، معیشت را در مقابل استقلال بداند، مردم هم قضاوت و رفتار متفاوتی دارند.

وی افزود: وقتی جوان ما از پیشینه به دست آوردن محصولاتی که امروز در اختیار داریم، بی‌خبر است، آنها را نادیده می‌گیرد؛ دستاوردهای چهل ساله بزرگ را باید به شکل گسترده به نسل جدید معرفی کنیم و آینده را با گذشته و حال و آرمان خود بسازیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: جوان ما گاهی بدون اطلاع و با هدف دیگر در مسیر اهداف آمریکا و اشتباه قرار می‌گیرد، این خیلی جای نگرانی دارد، این شبهه‌هایی که هست و می‌گویند که اگر می‌خواهید به فلان کشور اسلامی کمک کنید چرا به گشنگان کشور خودمان کمک نمی‌کنید، اینجا بحث حیات کاملا نادیده گرفته می‌شود، وقتی دارای سرمایه‌های بزرگ مادی هستید، قطعا دشمن زیاد دارید و اگر بخواهید از کشورتان حفاظت کنید باید برای خود توانایی ایجاد کنید تا جلوی دشمن سودجو و مستکبر بایستید.

 

نظری با اشاره به این که نظام برای تمام تصمیمات خود برهان‌های بزرگ دارد و این فرموده رهبر معظم انقلاب است، گفت: متاسفانه جامعه و نسل جدید ما آگاهی بسیار اندکی  از این مسائل دارند، ما ابزار صحیح برای انتقال این مباحث نداریم، مواد اولیه این اطلاعات در تاریخ انقلاب دفاع مقدس و انقلاب وجود دارد و تنها نیازمند تدبیر رسانه‌ای برای انتقال آنها هستیم.

در پایان این مراسم از پوستر سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان خراسان رضوی رونمایی شد، در این مراسم مدیران رسانه‌های استان خراسان رضوی حضور داشتند.

سومین دوره جشنواره رسانه‌‌ای ابوذر در چهار محور برگزار می‌شود و آثار شرکت کنندگان در موضوعات دستاوردهای انقلاب اسلامی، زیارت و فرهنگ رضوی، حمایت از کالای ایرانی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مشکلات استان در دبیرخانه جشنواره پذیرش می‌شود.

در این دوره از جشنواره ابوذر علاوه بر رسانه‌های رسمی از جمله رسانه ملی، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، وب سایت‌ها و همه رسانه‌های دارای مجوز از  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌های غیررسمی و نویسندگان و تولیدکنندگان آثار رسانه‌ای نیز به صورت آزاد می‌توانند شرکت کنند.

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به برگزیدگان این دوره از جشنواره ابوذر اهدا می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز