استاندار خراسان جنوبی:

نباید سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات سرگردان بمانند

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۲:۲۴:۲۰
کد خبر: ۷۱۶۰۴۸
نباید سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات سرگردان بمانند
استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایطی که به شدت نیازمند استفاده از ظرفیت ها در استان هستیم مدیران دستگاه های اجرایی باید شرایطی فراهم کنند تا سرمایه گذاران بویژه برای دریافت تسهیلات سرگردان نمانند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد مهدی مروج الشریعه  در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان افزود: اینکه یک سرمایه گذار برای دریافت یک میلیارد تومان سه ماه در بانکی معطل بماند و سپس به بانک دیگری معرفی شود به صلاح استان نیست.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه گذاران و بیان مشکلات آنان باید در کارگروه اشتغال افزایش یابد، یادآور شد: سرمایه گذاران در روش پیگیری خود باید تجدید نظر کنند چراکه پیگیری های منسجم تر سبب رفع مشکلات آنان می شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی بدانند سوال و جواب ها در خصوص رفع مشکلات سرمایه گذاران بعد از این پررنگ خواهد شد و دستگاه های استان به ترتیب رده بندی و امتیاز بندی می شوند.

وی گفت: تجربه نشان داده استان ها به دنبال طرح های کلان سرمایه گذاری بالای 15 میلیارد تومان هستند که در خراسان جنوبی نیز باید تلاش شود طرح های کلان از دست نرود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اصلاح آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: با اصلاح این آیین نامه یک گام از مشکلات رفع شد.

مروج الشریعه، اصلاحات آیین نامه یاد شده را مغتنم شمرد و ادامه داد: با توجه به سرعت نوساناتی که در خصوص استان ها در جذب اعتبارات صورت گرفته است مدیران دستگاه های اجرایی استان مدنظر داشته باشند که هنوز در استان به سطح جذب مطلوب نرسیده ایم.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید نهایت استفاده را از این ابلاغیه داشته باشند چرا که در این ارتباط 90 میلیارد تومان از 118 میلیارد تومان اعتبارات، معادل 50 درصد سهم اول استان جذب شده است.

تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد 6 درصد به سرمایه گذاران طرح های صنعتی و تولیدی در نواحی و مناطق روستایی کم برخوردار پرداخت می شود.

این طرح در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت و حمایت از سرمایه گذاران مایل به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم روستایی، سرمایه گذاران و مجریان طرح های سرمایه گذاری منجر به اشتغال و تولید در مناطق و نواحی صنعتی روستایی اجرا می شود.

تسهیلات مصوب این حوزه 60 هزار میلیارد ریال است و طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری تولیدی و اشتغالزا در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت مشمول دریافت این تسهیلات است.

مروج الشریعه در این زمینه افزود: شهرک صنعتی بیش از 50 هکتار مساحت دارد اما ناحیه صنعتی کمتر از این میزان است لذا سرمایه گذاران در نواحی صنعتی می توانند از مزایا، تسهیلات و مشوق های مناطق روستایی برخوردار شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرک صنعتی بیرجند دارای بیش از 50 هکتار مساحت است اما بر اساس تقسیمات کشوری در بافت روستای باقران قرار گرفته لذا این شهرک نه در محدوده شهر و نه جزو نواحی صنعتی محسوب می شود که باید برای آن استعلام داده شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به خروج 80 تن شیر خام از استان اشاره کرد و افزود: باید به جمع بندی برسیم که تولید شیر افزایش و به همین نسبت خروج آن از استان نیز زیاد شود و اینگونه از مساله بدتر به بد پناه می بریم.

مروج الشریعه ادامه داد: بنا به اعلام جهاد کشاورزی استان قرار است 50 تن شیر به یکی از کارخانجات شیر نیشابور ارسال شود اما عوض این کار باید از آنها بخواهیم در استان ما حداقل یک شعبه یا نمایندگی احداث شود تا برای استان هم ارزش افزوده داشته باشد.

وی بیان کرد: باید از سرمایه گذاران تقاضا شود داخل استان کارخانه های فرآوری شیر راه اندازی کنند، همچنین کارخانجات موجود باید فناوری خود را ارتقا داده تا با برندهای مهم کشور به رقابت بپردازند.

وی اظهار داشت: تعامل به معنای این نیست که شیر تولیدی دام استان را تقدیم برندهای خاص کنیم بلکه باید از کارخانجات برند بخواهیم در استان سرمایه گذاری کنند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به فعالیت کارخانه نساجی فردوس و تاکید بر رفع مشکل کارخانه نساجی طبس یادآور شد: باید در 11 شهرستان استان 11 واحد نساجی به صورت شبکه ای و زنجیره ای ایجاد شود.

مروج الشریعه افزود: برای انجام این مهم از منابع استان و کمک های فنی و اعتباری یارانه ای خاص در نظر می گیریم به شرطی که فناوری، تشخیص و بازاریابی مناسب و مطمئنی برای این واحدها انجام شود.

 

نظر شما