سرپرست میراث فرهنگی اردبیل؛

اشتغال زایی صنایع دستی شاه بیت تحقق شعار سال است

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۳:۱۱:۳۵
کد خبر: ۷۱۶۰۸۷
اشتغال زایی صنایع دستی شاه بیت تحقق شعار سال است
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اشتغال زایی حوزه صنایع دستی شاه بیت تحقق شعار سال است.

به گزارش برنا،نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیلتصریح کرد: مطابق منویات رهبر معظم انقلاب حمایت از کالای ایرانی اهمیت ویژه داشته و این مهم به عنوان شعار سال 97 انتخاب شده است.

وی افزود: در بین سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیشترین میزان اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی امکان پذیر است و این حوزه می تواند زمینه ساز تحقق شعار سال باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اذعان به اهمیت اشتغال زایی در استان اردبیل، اضافه کرد: استاندار اردبیل ایجاد 20 هزار فرصت شغلی را در سال جاری هدف گذاری کرده است که بی شک بخشی از آن باید از طریق اشتغال صنایع دستی محقق شود.

فلاحی با بیان اینکه تولیدات صنایع دستی در استان اردبیل از کیفیت و تنوع کم نظیری برخوردار است، اضافه کرد: اداره کل نیز حمایت از صنعتگران و رفع مشکلات و موانع فعالیت این قشر را به جد دنبال می کند.

وی از جمله اقدامات اداره کل را توجه به بهبود آموزش و فروش صنایع دستی عنوان و اضافه کرد: الزاما یک تولید کننده موفق نمی تواند یک بازاریاب و فروشنده موفق باشد و لازم است در امر بازاریابی، برندسازی و فروش تولیدات، هنرمندان مورد حمایت قرار گیرند.

به گفته فلاحی تغییر شعار معرفی گردشگری استان از «اردبیل، سرزمین چشمه های بهشتی» به «اردبیل 1400، شهر موزه ها» نیز با هدف توجه به قابلیت های مختلف استان از جمله صنایع دستی انجام شده است.

وی با طراحی و تولید اپلیکیشن های گردشگری استان اشاره و تصریح کرد: در بخشی از آن صنایع دستی تولیدی نیز به صورت گسترده معرفی می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: هنرمندان صنایع دستی به جای اتحادیه نیازمند تشکل حرفه ای صنفی هستند تا بتوانند مطالبات خود را پیگیری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز