سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شازند:

۲۶۰۰ قطعه طیور غیر مجاز در شازند کشف شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۱۵:۳۳:۲۸
کد خبر: ۷۱۷۰۷۴
۲۶۰۰ قطعه طیور غیر مجاز در شازند کشف شد
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شازند گفت: 2 هزار و 600 قطعه طیور تخمگذار غیر مجاز در بازرسی از سطح روستاهای این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش برنا از اراک ، رضا معینی مقدم افزود: این تعداد مرغ غیرمجاز توسط 2 دستگاه خودرو بدون داشتن مجوز قرنطینه ای و بهداشتی از استان های همجوار به استان مرکزی وارد و در هنگام فروش در بین روستاییان شناسایی و ضبط شد.

وی ادامه داد: عرضه خارج از شبکه این طیور تخم گذار که در پایان دوره پرورش قرار داشتند طبق دستور العمل های ابلاغی و برای مقابله با بیماری های تنفسی و سایر بیماری ها از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل با همکاری نیروی انتظامی متوقف شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شازند خاطر نشان کرد: بر اساس دستور مقام قضایی طیور یکی از خودروها معدوم شد و طیور خودروی دیگر به کشتارگاه اعزام شد.

معینی مقدم گفت: مرغ های تخمگذار در پایان دوره پرورش برای استفاده در مصارف صنعتی از جمله سوسیس و کالباس کشتار می شود و توزیع این طیور به صورت غیر مجاز در بین روستاییان ممنوع است.

وی از روستاییان خواست: برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار و تنفسی در بین جمعیت طیور مرغداری های سنتی در روستاها، نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید اداره کل دامپزشکی تهیه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز