معاون استاندار خراسان رضوی :

بزرگنمایی مشکلات مردم از سوی دشمنان نظام /ظرفیت مجامع مشورتی ومردمی برای کاهش آسیب ها استفاده شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۰:۰۱:۵۰
کد خبر: ۷۱۷۳۰۶
بزرگنمایی مشکلات مردم از سوی دشمنان نظام /ظرفیت مجامع مشورتی ومردمی برای کاهش آسیب ها استفاده شود
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت : دشمنان نظام با اهداف و اغراض سیاسی علاوه بر بزرگ نمایی مشکلات مردم، عمده مسائل را اقتصادی و معیشتی نشان می دهند در حالی که بخش قابل توجه ای از نارضایتی و مشکلات مردم ناشی از کم توجهی به حقوق و کرامت آنهاست.
به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد رحیم نوروزیان در جلسه ستاد فرهنگی ، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان با اشاره به آسیب هایی که امروز تهدید کننده جامعه است ، افزود : از جمله آنها آسیب های اجتماعی است که به دلیل اهمیت بالای آن طی یکی ، دو سال اخیر جلسات مربوط به آسیب های اجتماعی حضور شخص مقام معظم رهبری برگزار می شود.

 وی عنوان کرد : انتظار است مدیران استانی نیز به تبعیت از رهبر معظم انقلاب به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و خود شخصا در جلسات ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی حضور یابند.

وی  گفت : به طور بدیهی عدم توجه کافی به آسیب های اجتماعی می تواند کشور را با بحران مواجه کند ، از این رو طی دو سال اخیر با تاکیدات و پیگیری های مقام معظم رهبری قوا و دستگاه های مختلف بر این امر تمرکز یافته اند.

وی با اشاره به طرح تقسیم کار ملی پیرامون کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی عنوان کرد : در این طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی کاهش طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و دیگر آسیب ها هدف گذاری شده بر این اساس فقط در سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار به 11 دستگاه مرتبط استان در این خصوص اختصاص یافت.

وی افزود: تخصیص اعتبارات سال جاری حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بر اساس اطلس و نقشه استانی آسیب های اجتماعی  خواهد بود و سهم هر شهرستان از اعتبارات نیز باید مشخص شود.

وی تصریح کرد: نظارت ویژه بر مصرف صحیح اعتبارات نیز از طریق دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری انجام می شود و علاوه بر آن خود مدیران موظف اند نظارت و کنترل بیشتری اعمال نمایند. 

 نوروزیان  جمعیت،ظرفیت و استعداد های خراسان رضوی در کشور را در جایگاه دوم دانست و گفت: به همان میزان نیز باید در کسب توفیقات در همه زمینه ها در کشور در صدر باشیم. 

نوروزیان افزود : جلسات ستاد باید بیشتر جنبه عملیاتی به خود گرفته و گزارش دستگاه ها نیز علاوه بر کمی و کیفی بودن باید منطبق بر اهداف طراحی شده بوده و از کلی گویی پرهیز شود.

وی اظهار داشت: در اسناد بالا دستی و بویژه برنامه ششم توسعه و مصوبات شورای اجتماعی کشوردر خصوص آسیب های اجتماعی تکالیفی بر عهده دستگاه ها گذاشته شده است که برنامه ریزی ها نیز باید بر اساس همین تکالیف باشد و شاخص ها  نیزباید در جهت کاهش و حل مشکلات باشد

معاون استاندار خواهان بکارگیری ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی شد و اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد در حوزه کنترل و کاهش  آسیب های اجتماعی می توانند کمک شایانی به دستگاه های اجرایی داشته باشند و از ظرفیت مجامع مشورتی زنان و جوانان نیز باید در این خصوص استفاده نمود

 

نظر شما