استاندار مرکزی:

نقش خیرین در تامین منابع آموزش و پرورش حیاتی است

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۲:۰۰:۲۷
کد خبر: ۷۱۷۴۰۰
نقش خیرین در تامین منابع آموزش و پرورش حیاتی است
استاندار مرکزی بر ضرورت تامین بخش عمده ای از منابع مالی مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش از محل کمک های خیرین تاکید کرد.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز بیان کرد: با توجه به فرصت یک هفته ای برای برگزاری این جشنواره لازم است که به جهت جذب حداکثری خیرین صدا و سیما و شهرداری ها فعال شده و اطلاع رسانی کامل در تمامی شهرستانهای استان صورت گیرد. 

وی با اشاره به اعلام موافقت خیرین برای پرداخت کمک ٢٠ میلیارد تومانی در حوزه آموزش و پرورش استان افزود: امید است که این تعهد به صورت کامل و صد در صدی محقق شود و تلاش شود تا در هفته باقیمانده این رقم افزایش یابد. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه در اکثر جلسات مشکلات و نیازهای آموزش و پرورش استان مطرح می شود، گفت: در کنار این مشکلات با کمبود و محدودیت های مالی دولت نیز مواجه هستیم به همین دلیل باید از ظرفیت مردم و خیرین جهت تامین بخش عمده ای از منابع مالی استفاده شود و با توجه به سابقه سه دهه ای استان در کمک خیرین باید زمینه جذب آنان بیشتر فراهم شود. 

وی در خصوص اعزام نشدن تیم رباتیک دییرستان علامه حلی اراک به مسابقات کانادا با تاکید بر اینکه دانش آموزان موفق و این تیم بخشی از استعداد بیکران استان و کشور محسوب می شوند، تصریح کرد: با توجه به میزان خروج نخبگان از کشور شاید این اعزام ها خود تبلیغ فضای خارج از کشور باشد، اما به هرحال این تیم کار بزرگی را به انجام رسانده است. 

آقازاده افزود: اعزام این دانش آموزان رقم بالایی نیاز داشته است که تامین آن از منابع دولتی و آموزش و پرورش سخت است و قطعا بخش از هزینه های اعزام تیم دوم به مسابقات کانادا توسط خانواده ها تامین شده است. 

استاندار مرکزی ضمن موافقت با پیشنهاد آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مدارس غیردولتی متناسب با آخرین ظرفیت نوسازی اعلام شده به فعالیت خود ادامه دهند و طی مدت ٥ سال، سالانه ٢٠ درصد نسبت به ارتقای شاخص های سرانه فضای باز اقدام کنند، گفت: در شرایط کنونی چاره ای جز این راهکار نداریم، اما باید هر ساله میزان ارتقا و رشد شاخص ها رصد و ارزیابی شود و اگر مدرسه ای نسبت به ارتقای شاخص ها عمل نکرد کاهش تعداد دانش آموزان مدرسه لحاظ شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز