معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی براجرای طرح های ایمن سازی معابر درون شهری استان تاکید کرد

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۱۳:۴۳:۳۴
کد خبر: ۷۱۷۸۵۴
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی براجرای طرح های ایمن سازی معابر درون شهری استان تاکید کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه شواری هماهنگی مدیریت ترافیک آذربایجان غربی با اشاره به میزان حوادث رانندگی درمعابر درون شهری استان گفت:جایگاه استان در حوادث درون شهری شایسته نیست و باید با اجرای طرح های ایمن سازی معابرو اجرای برنامه های مدیریت ترافیک در اولویت کاری شهرداران قرار گیرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، تقی کهوریان با اعلام اینکه  117 نقطه حادثه خیز درون شهری توسط کارشناسان در شهرهای مختلف استان شناسایی شده است گفت: به منظور اصلاح این نقاط حادثه خیزمی توان از اعتبار ابلاغی جرائم که برای استان های مختلف کشور در نظر گرفته شده که سهم این استان 63 میلیارد ریال است نیز کمک گرفت.

وی اضافه کرد: در سطح شهرهای استان نیز با توجه به پراکندگی تصادف های رانندگی و نقاط حادثه خیز درون شهری، اعتبارات را در بین شهرهای مختلف براساس فراوانی نقاط حادثه خیز داخل هر شهر نسبت به سایر شهرها توزیع نمود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بیان کرد: سالانه دهها نفر تنها در نقاط حادثه خیز داخل شهری آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند که این امر برازنده استان نیست و باید با تلاش مسوولان و مردم در صدد کاهش تلفات سوانح رانندگی درون شهری در بیاییم بدین جهت در توزیع اعتبار نیز با برخوردی مساله محور و برنامه ریزی شده می توان شاهد کاهش سوانح درون شهری بود.
تقی کهوریان گفت: سهم عابران پیاده در تلفات سوانح رانندگی درون شهری بیش از 60 درصد است که کاهش این رقم با فرهنگ سازی در بین مردم برای جلوگیری از عبور عرضی خیابان و همچنین راه اندازی پل های عابر پیاده میسر می شود و کار جمعی همه را می طلبد. همچنین سرعت بالا در مسیرهای با وجود موانع نصب دوربین های ثبت تخلفات حتماً بازدارنده و موثر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین بر طرح وزارت نیرو در مدیریت مصرف انرژی برق در فصل تابستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت:براساس این طرح و به منظور جلوگیری از قطعی برق مشترکان خانگی تدابیری پیش بینی شده است که باید به اطلاع عموم مردم برسد.
تقی کهوریان خاطرنشان کرد:براساس برنامه اعلام شده با اقداماتی در خصوص مدیریت مصارف انرژی برق در ادارات ، صنایع و بخش های کشاورزی و تجاری در دستورکار قرار گرفته و در حوزه حمل و نقل نیز مقرر شده است، با شروع فصل تابستان از ساعت 12 الی 16 که اوج مصرف برق بوده و مصادف است با زمان کاهش حجم ترافیک ، در سطح شهرهای استان بصورت موقت تعدادی از جایگاههای سوخت CNG با تعطیلی چند ساعته در کاهش میزان انرژی مصرفی اقدام شود.
سرهنگ صمد بی غم، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ارومیه نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت تلفات حوادث رانندگی درون شهری مرکز استان در 2 ماه نخست سال جاری، افزود: در این مدت هفت نفر جان خود را در معابر داخل شهر ارومیه بر اثر تصادف از دست دادند که 22 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین 651 شهروند ارومیه ای بر اثر تصادف در محورهای درون شهری، مصدوم شدند که 1.1 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 1395 برآورد می شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته نیز 57 نفر در معابر درون شهری ارومیه جان خود را بر اثر تصادف از دست داده و چهار هزار و 33 نفر مصدوم شده بودند.
وی ادامه داد: بیشترین میزان تلفات در معابر درون شهری ارومیه به کمربندی خاتم الانبیا (ص)، بلوارهای رجایی و باهنر و والفجر اختصاص دارد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ارومیه گفت: بیشترین تلفات در این خصوص نیز با سهم 70 درصدی به برخورد وسیله نقلیه به عابر پیاده در زمان عبور عرضی از بلوار یا خیابان مربوط می شود.
وی تاکید کرد: باید با جلوگیری موثر از عبور شهروندان از عرض خیابان به ویژه در کمربندی میانی شهر، زمینه کاهش این تعداد را فراهم کنیم تا این ارقام به سمت بحرانی شدن حرکت نکند.
در این جلسه مقرر شد تا شهرداری ارومیه با استفاده از اعتبار داخلی و اختصاص یافته از سوی وزارت کشور، اقداماتی را برای جلوگیری از عبور عرضی شهروندان از کمربندی میانی به ویژه در محور خاتم الانبیا /بین تقاطع ابوذر تا تقاطع خاتم الانبیا/ اجرایی کند.

 

نظر شما