ریشه کنی بیسوادی نیازمند همت مضاعف دستگاههای دولتی است

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۴:۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۱۸۷۵۴
ریشه کنی بیسوادی نیازمند همت مضاعف دستگاههای دولتی است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی: گفت: ریشه کنی بیسوادی در استان نیازمند همت مضاعف دستگاههای دولتی است و باید همه دستگاه ها در این امر مهم همکاری کنند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی آذربایجان غربی افزود: آگاهی و سواد زیربنای توسعه در جامعه بوده و باید جامعه به آن سطح از آگاهی برسد که بسترساز توسعه و رشد باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه های دولتی در راستای همکاری با آموزش و پرورش یکی از معاونان خود را با اختیارات تام به این نهاد معرفی و مامور کنند تا در زمینه سواد آموزی اقدامات لازم و مشترک را با هدف هم افزایی به سرعت انجام دهند.

وی بیان کرد: اگر دستگاهها قادر به انجام تعهدات خود در زمینه سواد آموزی در استان نیستند، از آموزش و پرورش یاری گرفته و وظایف و تعهدات خود را محقق کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این شورا با اشاره به آمار بیسوادی در استان گفت: طبق آخرین سرشماری ۱۹۵ هزار نفر بیسواد در استان وجود دارد.

ابراهیم محمدی بیان کرد: ریشه کنی بیسوادی در آذربایجان غربی نیازمند انسداد مبادی بیسوادی بوده و در این زمینه همکاری و تعامل همه دستگاهها لازم است.

وی اضافه کرد: پوشش تحصیلی استان در دوره ابتدایی هم اکنون ۹۸ درصد است که بیانگر موفقیت این نهاد در بستن یکی از مبادی بیسوادی در منطقه است.

آذربایجان غربی طبق سرشماری سال ۹۰ دارای ۲۴۹ هزار نفر بیسواد بود.

این آمار در سرشماری سال ۹۵ به ۱۹۵ هزار کاهش یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز