زنجان یکی از قطب های تولید صنوبر در ایران است

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۴:۴۴:۵۸
کد خبر: ۷۱۸۷۷۰
زنجان یکی از قطب های تولید صنوبر در ایران است
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: استان زنجان در حال حاضر یکی از قطب‌های تولید صنوبر و تامین نیاز سلولزی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ جلیل سلطان‌نژاد گفت : هم اکنون این استان با بیش از 18 هزار هکتار جنگل، 600 هزار اصله نهال صنوبر کشت کرده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته میزان کشت این نوع درخت در سطح استان حدود 70 هزار اصله نهال بود، که امسال رشد بیش از 6 برابری داشته است.

معاون اداره کل منابع طبیعی زنجان گفت: صنوبر درختی است که در کاستن مضرات بد بر روی پوشش گیاهی و خاک، حفظ زراعت علوفه‌ای در مقابل خورشید و بهبود عمل فتوسنتز تاثیرگذار است.

سلطان نژاد اظهار داشت: سال گذشته طبق برنامه ششم برای زراعت چوب در سطح 500 هکتار برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: 9.7 درصد از عرصه‌های ملی و 4.4 درصد از مساحت کل زنجان را مناطق جنگلی طبیعی تشکیل داده اند و نسبت به گذشته افزایش سطح جنگل داشته ایم.

سلطان نژاد با تاکید بر لزوم حراست از عرصه های ملی از سوی مردم، گفت: توجه به این مسئله وظیفه دینی و انسانی هر فرد است و باید رسانه ها در این زمینه دولت را همیاری کنند.

معاون اداره کل منابع طبیعی زنجان افزود: تاکنون 29 دستگاه سد خاکی با ارتفاع 10 تا 37 متر در نقاط مختلف استان احداث شده، که در کنترل، رسوب و ذخیره روان آب ها و مقابله با پدیده خشکسالی نقش بسزایی داشته اند.

زالزالک، گیلاس وحشی، ارس، بنه، بادام کوهی، شیر خشت و سیاه تلو از گونه‌های غالب مناطق جنگلی موجود در استان زنجان است.

با توجه به آمار موجود، سرانه جنگل در استان زنجان حدود 0.12 درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز