در اولین دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی با مدیرکل ارشاد انجام گرفت

ارائه مطالبات اهالی رسانه از ارشاد

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۱:۰۱:۰۶
کد خبر: ۷۱۹۰۶۷
ارائه مطالبات اهالی رسانه از ارشاد
در اولین دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ظرفیت های رسانه ای استان و مطالبات اهالی رسانه بازگو شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه که اولین دیدار وی با تشکل های فرهنگی، هنری و رسانه ای استان بود، با بیان این که مطبوعات پیشانی دولت هستند، افزود: اگر وظیفه اصلی مطبوعات که نشان دادن واقعیت جامعه به دولتمردان است، به خوبی توسط رسانه ها انجام گیرد، کارکرد اصلی رسانه ها محقق می شود. جعفر مروارید افزود: استان خراسان رضوی به دلیل حضور نگاه های متفاوت در آن، وضع حساسی دارد و نقش ثبات بخش خانه مطبوعات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات باید پیگیر خواسته های اهالی رسانه استان باشد.

سید جلال فیاضی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات هم در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های این خانه گفت: سیر کمک های دستگاه های اجرایی استان به خانه مطبوعات، نزولی بوده است. وی خراسان را قطب رسانه ای کشور دانست ودرعین حال از مشکلات خانه مطبوعات وروزنامه نگاران ازجمله ارتباط مسئولان با رسانه ها و بیمه خبرنگاران گفت.

حسینعلی آریانی مدیرخانه مطبوعات نیز با اشاره به این که از سال 93 هیات مدیره خانه با توان خود کار کرده است، افزود: خانه مطبوعات استان هنوز خانه ندارد. همچنین محدودیت های مالی باعث شده تا نتوانیم جشنواره و نمایشگاه مطبوعات استان را برگزار کنیم.

غلامرضا بنی اسدی نائب رئیس خانه مطبوعات هم گفت: باید برای فردای رسانه ای تدبیر کرد تا با کمترین آسیب، بیشترین دستاورد را داشته باشیم و این نیاز مند هم فکری و طراحی اتاق فکر نخبگانی است.

مجتبی نوریان دیگر عضو هیات مدیره نیز اظهار کرد: برخی از استان ها  حتی با کمک مسئولان صاحب زمین و مکانی برای خانه های مطبوعات شده اند در حالی که خانه مطبوعات خراسان رضوی با قدمتی حدود 20 سال هنوز خانه ای ندارد تا بتواند برای برنامه ها و جلسات با اعضا و مدیران برنامه ریزی کند.

محمد جواد رنجبر دیگر عضو هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در ادامه با بیان این که مشکل اصلی برخی خبرنگاران استان بیمه است، خواستار کمک مدیرکل ارشاد استان برای رفع این معضل شد و گفت: متاسفانه روز به روز ارتباط و پاسخگویی مدیران به خبرنگاران کمتر می شود و می طلبد اداره کل ارشاد در پاسخگو کردن مدیران، به رسانه ها کمک کند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز