مرادپور،تاکید کرد:

لزوم تهیه طرح جامع گردشگری لرستان/ سازمان میراث فرهنگی باید پلان گردشگری تهیه کند

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۱:۲۱:۱۶
کد خبر: ۷۱۹۰۸۴
لزوم تهیه طرح جامع گردشگری لرستان/ سازمان میراث فرهنگی باید پلان گردشگری تهیه کند
"معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان" بر لزوم تهیه طرح جامع گردشگری استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ احمد مرادپور در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه بیان مشکلات گردشگری و نبود زیرساخت‎ها چندین سال است بدون نتیجه تکرار می‌شود، اظهار کرد: با وجود مصوباتی که از گذشته تا به‌حال داشته‌ایم اما اثری از اجرای آنها وجود ندارد.

وی از برگزاری جلسه ستاد تسهیل سفرهای تابستانی در ابتدای این فصل انتقاد کرد وافزود: این جلسات باید در فصل زمستان گرفته می‎شد تا زمان کافی برای تصمیم‌گیری‌های موثر را داشته باشیم.

مرادپور تصریح کرد: در ابتدا باید باور داشته باشیم که گردشگری یک صنعت است و مانند هر صنعت دیگری نیاز به طرح توجیهی، قدرت رقابت‎پذیری و ایجادزیرساخت‎ها دارد و در نهایت باید درآمدزا باشد.

وی  با تاکید بر لزوم داشتن پلان و نقشه راه برای صنعت گردشگری، خاطر نشان  کرد: طرح تهیه شده باید در اختیار مشاور قرار گیرد و وظایف هر دستگاهی مشخص شود، در غیر این صورت با تکیه بر بحث‌های تکراری پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

مرادپور با بیان اینکه به علت نداشتن پلان و نقشه راه، تمام اقداماتی که انجام می‎دهیم با شکست روبرو می‌شود،یادآورشد: اگر طرح گردشگری تهیه نشود وجود ستادهای مربوط به آن معنایی ندارد و نتیجه‌ای به همراه نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه هدف تمام کشورها از جذب گردشگر درآمدزایی و ایجاد رونق اقتصادی است، بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی باید پلان گردشگری را تهیه کند، در حال حاضر بدون هدف به دنبال جذب گردشگر هستیم که باید این موضوع را به طور ویژه مورد بررسی قرار دهیم.

مرادپوربا بیان اینکه هر جاذبه باید بتواند هزینه‎های خود را تامین کند تا درآمد آن صرف نگه‎داریش شود، گفت: نگه‎داری زیرساخت‎ها نیاز به متولی دارد و هدف ما نباید تنها ایجاد آنها باشد.

این ماون استاندار یادآورشد: موضوعات جلسات باید ابتدا کارشناسی شود و تا نگاه خود را به این روش‎های معمول تغییر ندهیم نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز