سفیر اندونزی در تهران :

اندونزی آماده توسعه روابط تجاری با ایران است

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۲:۲۱:۰۷
کد خبر: ۷۱۹۱۳۰
اندونزی آماده توسعه روابط تجاری با ایران است
سفیر اندونزی در تهران خواستار آسان سازی و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران شد و گفت: اندونزی در حوزه گردشگری، گیاهان دارویی و مواد معدنی می تواند شریک و سرمایه گذار خوبی برای ایران به ویژه همدان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اوکتاویان علیم الدین روز دوشنبه در دیدار با معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان، اظهار داشت: اندونزی دست دوستی همدان را برای رونق گردشگری می فشارد و این استان به لحاظ طبیعت زیبا، آرامگاه بوعلی سینا، غار علیصدر و شهر جهانی سفال می تواند به جاذبه شاخص گردشگری در جهان تبدیل شود.

وی به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال جاری میلادی اشاره کرد و افزود: نزدیکی همدان به تهران مزیت بزرگی نسبت به تبریز برای دعوت تجار و سرمایه گذاران اندونزی است.

سفیر اندونزی در تهران روند سرمایه گذاری در ایران را طولانی ارزیابی و نسبت به این امر ابراز گلایه کرد و گفت: سرمایه گذاران اندونزی در عرصه نفت و گاز مدتها است در اهواز منتظر پاسخ دولت ایران هستند.

علیم الدین اظهار داشت: کوتاه کردن زمان سرمایه گذاری از سوی مسئولان همدان نکته مثبتی است که می تواند سرمایه گذاران اندونزی را جذب کند.

وی یادآور شد: اندونزی برای صادرات گیاهان دارویی، فراورده های گوشتی و روغن پالم به دنبال شریک تجاری خوب از ایران است.

سفیر اندونزی در تهران خاطرنشان کرد: ایران مایل به صادرات گیاهان دارویی به اروپا است و با کشورهای آسیایی رابطه کمتری دارد که همدان می تواند کمبودهای این حوزه را جبران کند.

وی از همدان به عنوان شهری ویژه و قابل دسترس برای گردشگران و سرمایه گذاران یاد کرد و گفت: همدان به شدت نیازمند تبلیغات گسترده و قوی در عرصه جهانی است و به آن میزان که گردشگران خارجی شهرهایی همچون مشهد، شیراز، تبریز و اهواز را می شناسند، همدان را نمی شناسند.

**همدان 2018 پذیرای سرمایه گذاران اندونزی است

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان نیز در این دیدار گفت: در چارچوب رویداد فراملی همدان 2018 از سرمایه گذاران اندونزی به طور ویژه حمایت و تمام امکانات مورد نیاز این قشر برای حضور در استان را در کمترین زمان فراهم می کنیم.

رضا قیاسی اظهار داشت: فرصت ها و قابلیت های سرمایه گذاری در کنار مدیران ارشد حمایتگر و در راس آنها استاندار همدان، 2 ویژگی مهم این استان است که همدان را از دیگر نقاط کشور متمایز و برای جذب سرمایه گذار مناسب می کند.

وی افزود: این ویژگی ها در کنار تاریخ کهن همدان و یکهزار و 700 جاذبه باستانی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی بهترین فرصت برای حضور گردشگران خارجی است.

قیاسی با اشاره به موقعیت استثنایی جغرافیایی همدان برای جابجایی کالا و مسافر گفت: همدان با هفت استان مرز مشترک و با پایتخت کشورمان کمتر از سه ساعت فاصله دارد که با راه اندازی قطار برقی به دنبال کاهش این فاصله هستیم.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان با بیان اینکه این استان یک میلیارد و 700 میلیون تن ذخیره انواع سنگ معدنی دارد، افزود: منایع غنی سنگ های ساختمانی، آهن، تزئینی و 18 نوع سنگ نیمه قیمت ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری است.

قیاسی از دیگر مزیت های همدان به تشریح جایگاه صنایع دستی پرداخت و گفت: صنعت چرم، فرش دستباف، صنایع مبل و منبت و سفال همدان در بازارهای جهانی اروپا و آمریکا شهرت فراوان دارد و در تولید گردو و کشمش صاحب برند فراملی هستیم.

وی اظهار داشت: همدان هفت آزادراه، فرودگاهی با قابلیت فرود هواپیماهای پهن پیکر، 10 هتل، 34 دفتر خدماتی گردشگری، 20 کمپ گردشگری و 15 موزه دارد که حضور گردشگران داخلی و خارجی را آسان می کند.

قیاسی گفت: همدان به دلیل اشتراکات مذهبی و منطقه ای با اندونزی، علاق مند به ارتباط بیشتری در زمینه سرمایه گذاری، صادرات و گردشگری با این کشور است.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان ابراز امیدواری کرد اندونزی در رویداد 2018 این استان حضور فعال و نقش آفرین داشته باشد.

سفیر اندونزی در تهران به همراه هیات تجاری و اقتصادی به دعوت اتاق بازرگانی میهمان همدان است و پس از دیدار با معاونان استاندار، در جمع فعالان اقتصادی این استان حضور می یابد.

پیش از این سفیر غنا در تهران به دعوت اتاق بازرگانی همدان به این شهر سفر کرد و درباره توسعه روابط اقتصادی و تجاری 2 کشور به ویژه در زمینه کشاورزی توافق های خوبی حاصل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز