امیری ،تاکید کرد :

بحث اشتغال جوانان روستایی باید مورد توجه جدی قراربگیرد

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۳:۳۰:۰۲
کد خبر: ۷۱۹۲۰۰
بحث اشتغال جوانان روستایی باید مورد توجه جدی قراربگیرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان برلزوم توجه جدی به بحث اشتغال جوانان روستایی در قالب تسهیلاتی که دولت اختصاص داده است ٬تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ گودرز امیری در گردهمایی بررسی راهکارهای بهبود طرحهای اشتغال پایدار روستایی و عشایری که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ؛ مدیر عامل شعب بانک کشاورزی لرستان ؛ مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها و کارشناسان بانک کشاورزی در محل سالن اجتماعات بانک کشاورزی برگزار شد ه بود اظهار کرد :بمنظور رفع اختلاف نظر بین بانکها و دستگاههای اجرایی و متقاضیان ،ابتکار خوبی که جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی انجام دادند این است که کارشناسان واحدها و همچنین مدیران و کارشناسان مربوطه عزم خود را جزم کردند تا اینکه موضوع را بصورت هماهنگ در این گرد همایی بررسی کنند و آن اختلاف نظرها را رفع تا در پرداخت تسهیلات تسهیل و سرعت بیشتری به عمل آید .

وی افزود: یکی از مواردی که با عزم ملی و اراده قوی باید به آن توجه جدی شود بحث اشتغال جوانان روستایی در قالب تسهیلاتی که دولت اختصاص داده است ٬ بایستی صورت پذیرد.

امیری تصریح کرد: ما هم به تبع آن در استان لرستان دنبال آن هستیم به نحو شایسته بتوانیم این اعتبارات را جذب نمائیم .

وی ادامه داد: انتظارمان این است،متقاضیانی که در سیستم کارا ثبت نام کرده اند و پرونده های آنها به بانک ها ارجاع شده سریعا به بانکهای عامل مراجعه کنند و نسبت به تکمیل و تشکیل پرونده اقدام نمایند .

این معاون استاندار خاطر نشان کرد :در همین راستا بمنظوردریافت تسهیلات ٬ دستگاههای اجرایی و بانک ها پیگیری کنند چنانچه که تسهیلات در واحد تولیدی مورد نظر صرف نشود با استفاده از آن وثایق تسهیلات را مصوب خواهند نمود.

 امیری با بیان اینکه به ازای هر ۵۰ میلیون تومان یک نفر بیمه شود و بعد آن کارگاه باید ثبت شود،یادآورشد:بانکها و دستگاههای اجرایی به شرایط متقاضیان باید دقت کنند.

وی ادامه  داد:ما از دستگاههای اجرایی و بانکها انتظار مان این است که سعی کنند که شرایط را آسان کنند و آنچه که در قانون لحاظ شده مانند ملک روستایی،سند کشاورزی ،کارت یارانه و سفته در چارچوب دستور العمل آمده این وثایق را بپذیرند که ملک روستایی قابل قبول است.

امیری بیان کرد: تسهیلات اشتغال روستایی ۲۵۶ میلیارد تومان است که درحال حاضر ۱۱۶ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده که از این میزان،۶۳ میلیارد تومان سهم بانک کشاورزی می باشد که به می بایست به طرح های مختلف کشاورزی پرداخت نماید.

وی تاکید کرد: تسهیلاتی که تخصیص داده شده به بانکهای عامل در استان ها ؛ مشروط بر این که تا پایان تیرماه جذب نشوند ممکن به استانهای که توان جذب بیشتری دارند اختصاص داده شود ولی ما امیدواریم در استان لرستان علاوه بر این مبلغ تخصیصی مبلغ بیشتری از سهم سایر استان ها و مابقی تخصیص بگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز