پیام فرماندار کرج بمناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۴:۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۱۹۲۴۶
پیام فرماندار کرج بمناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست
سیروس شفقی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در آستانه هفته محیط زیست در پیامی بر ضرورت و توجه مردم و همه بخش های اجتماعی و اقتصادی بر امر محیط زیست تاکید کرد. ‌

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان کرج در پیام سیروس شفقی آمده است :                                

‌‌ بدون تردید در زندگی اجتماعی ، هر شهروندی در برابر تاثیرات خویش بر طبیعت مسئول است و باید اطمینان حاصل کند که بهره‌برداری از منابع به شیوه‌ای پایدار صورت گرفته است. همچنین افرادی که مسئولیتی را در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و توسعه‌ای برعهده دارند، در قبال عملکرد زیست محیطی خود مسئول هستند. از این‌ رو اهتمام به محیط زیست در همه سطوح یک ضرورت اجتناب ناپذیر قلمداد میشود. در ادامه پیام فرماندار شهرستان کرج آمده است :    

مشارکت اجتماعی مردم در حوزه محیط زیست هنگامی عینیت پیدا می‌کند که مردم بدانند چه مخاطراتی محیط زیست آنان را تهدید می‌کند، علت آن چیست و چگونه می‌توان با بهبود عملکرد یا تغییر رفتار به رفع آن‌ها کمک کرد. در این امر باید آموزش محیط زیست را سرلوحه و الهام بخش قلمداد کنیم و هدف از آموزش محیط زیست، افزایش آگاهی، درک و حساسیت افراد نسبت به فرآیندهایی است که در محیط طبیعی رخ می‌دهد، به شکلی که آن‌ها نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت کنند. آموزش به مردم کمک می‌کند تا خود بخشی از راهکار و راه‌حل باشند. آموزش صحیح، حق انتخاب را برای مخاطب در نظر می‌گیرد. هدف بسیاری از آموزش‌های محیط زیست، تغییر و اصلاح عادات قدیمی است.

در بخش پایانی پیام سیروس شفقی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج ضمن ارائه راهکارهای لازم در حفظ و نگهداری محیط زیست تصریح شده است :

برخی گزینه‌های قابل استفاده برای افزایش آگاهی زیست محیطی در سطح جامعه شامل آموزش زیست محیطی برای فعالان اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و دیگر مدیران، استفاده از رسانه‌ها برای انتقال نگرانی‌های زیست محیطی به جامعه، آموزش همگانی درباره محیط زیست و کاهش آلایندگی، قرار دادن درس‌های آموزش محیط زیست به عنوان بخشی از آموزش رسمی مدارس، آموزش استفاده مجدد و بازیافت مواد قابل بازیافت،کاهش تولید زباله ، اصلاح الگوی مصرف،  قانون‌گذاری، اطلاع‌رسانی و در نظر گرفتن جوایزی برای حفظ و بهبود محیط زیست و در نظر گرفتن روزهایی از ماه به عنوان روز پاک و جمع‌آوری زباله‌های جامد و یا روز بدون خودرو به منظور افزایش حساسیت مردم نسبت به محیط زیست است.                                 

باید اذعان نمود که پیام اصلی هفته محیط زیست ، اهتمام و مشارکت مردم و جلب یاری آنان در پاسداری از محیط زیست این نعمت بزرگ خدادادی است و هفته محیط زیست ، فرصتی است تا بار دیگر همه اقشار مختلف مردم ایران اسلامی و شهرستان کرج بزرگ را تشویق کنیم که برای حفظ محیط زیست و بر داشتن باری از دوش زمین ، اقدامات مثبت و موثری انجام دهند. در پایان ضمن تقدیر و قدردانی از همه فعالان حفظ محیط زیست ، هفته محیط زیست را پاس داشته و گرامی می داریم.                                                            

سیروس شفقی

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج

 

نظر شما