معاون استاندار اردبیل:

نباید به فضای یاس و ناامیدی در اقتصاد اردبیل دامن زد

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۹۴۱۴
نباید به فضای یاس و ناامیدی در اقتصاد اردبیل دامن زد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: نباید در مسیر توسعه و پیشرفت استان به ویژه تحول اقتصادی عده‌ای آیه یاس بخوانند و سخن از محقق نشدن اهداف و برنامه‌ها داشته باشند.

به گزارش برنا، بهمن حسین‌زاده در سمینار تولید، تبدیل و تجارت گیاهان دارویی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: بیشترین اشتغال استان در حوزه کشاورزی است هر چند که ممکن است در بحث بهره‌وری و صنایع تبدیلی مشکلات و معایبی داشته باشیم که قطعا به راحتی می‌توانیم با برنامه‌ریزی و هدفگذاری و همچنین جذب سرمایه‌گذاران در این بخش موفق عمل کنیم.

وی تولید و صادرات گیاهان دارویی را منبع درآمد خوب با ارزش افزوده ارزشمند برای فعالان این بخش در استان اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم از محل اشتغال روستایی و تسهیلاتی که به این حوزه به مبلغ 280 میلیارد تومان با نرخ سود 6 درصد پرداخت می‌کنیم از بخش گیاهان دارویی، تولید و فرآوری آن حمایت کرده و نسبت به تجاری‌سازی و بازاریابی در این بخش با تولید متنوع حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

معاون استاندار اردبیل گفت: در بحث اشتغال فراگیر نیز با نرخ سود 10 تا 12 درصد پرداخت تسهیلات را به فعالان این بخش انجام می‌دهیم که قطعا تمام هدفگذاری و برنامه‌ریزی مسئولان استان بر این است تا در این بخش بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

حسین‌زاده به پیگیری برای احداث شهرک تخصصی دارو در استان اشاره کرد و افزود: ما از جهاد دانشگاهی و مراکز تخصصی رشد در واحدهای فناور دانشگاه خواسته‌ایم تا در بحث تولید، بسته‌بندی و تجاری‌سازی گیاهان دارویی پیشنهادها و برنامه‌های خود را ارائه کنند تا با همراهی و هماهنگی منسجم بتوان در این عرصه به توفیقات مناسب دست یافت.

وی بیان کرد: نباید در مسیر توسعه اقتصادی استان آیه یاسی خوانده شود بلکه همه باید به دور از منفی‌نگری با نگاه مثبت و امیدبخش به تحول اقتصادی استان کمک کنند چرا که ما همچنان از درآمد پائین مردم در این استان رنج می‌بریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاران دعوت کرد؛ تا در این حوزه ورود پیدا کنند به طوری که ما حتی فرش قرمز را برای این سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم و دست آنها را در ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در حوزه‌های مختلف به گرمی می‌فشاریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز