مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان،خبر داد:

اجرای عملیات حفاظت و قرق در سطح ۶۳ هزار هکتار از مراتع استان

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۱:۴۳:۱۱
کد خبر: ۷۱۹۶۱۹
اجرای عملیات حفاظت و قرق در سطح ۶۳ هزار هکتار از مراتع استان
"شیرزادنجفی "اجرای عملیات حفاظت و قرق در سطح 63 هزار هکتار از مراتع لرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛نجفی امروز  در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این خبر اظهارکرد : در راستای برنامه اصلاح و احیاء مراتع و به منظور ایجاد شرایط لازم جهت زادآوری و تکثیر گونه‌های گیاهان مرتعی و افزایش تولید علوفه مراتع ،در سال 1397 با فعالسازی طرح‌های مرتعداری، عملیات قرق و حفاظت از مراتع در سطح 63 هزار هکتار از مراتع استان،با مشارکت مجریان طرح‌های مرتعداری به اجراء درآمده است.

وی افزود: قرق مراتع یکی از روش‌های مدیریتی مرتعداری و آبخیزداری است که به منظور اصلاح و توسعه مراتع اعمال می‌شود.

نجفی تصریح کرد: افزایش تراکم پوشش گیاهی در پهنه‌های تحت قرق موجب تثبیت و پایداری خاک به عنوان بستر استقرارگیاهان و در نتیجه کاهش هدر رفت خاک و تولید رسوب می‌شود.

وی  با بیان اینکه مراتع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع ملی کشورمحسوب می‌شود،تصریح  کرد: لازمه حفظ این منابع ارزشمند، آگاهی‌بخشی به اقشار جامعه، به ویژه روستاییان، عشایرو دامداران بوده که به عنوان بهره‌برداران مستقیم این منابع ارزشمند است که باید به آن توجه داشت.

نجفی  یادآورشد: شرایط مساعد آب و هوایی موجب شده است که استقرار گیاهان خوش خوراک و گیاهانمرتعی در فصل بهار از رویش مناسبی برخوردار بوده و سبب افزایش پوشش گیاهی و بالا بودن توان تولیدی مراتع وبروز توانمندی‌های مراتع در زمینه حفظ آب و خاک شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز