رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز:

کمتر از ۳۰ درصد پاساژهای هسته مرکزی شهر اهواز ایمن هستند

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۲:۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۱۹۶۴۴
کمتر از ۳۰ درصد پاساژهای هسته مرکزی شهر اهواز ایمن هستند
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش احتمال وقوع حوادث آتش‌سوزی در پاساژهای هسته مرکزی شهر، بر لزوم رفع نواقص ایمنی پاساژهای این منطقه از بازار اهواز تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ آتش‌پاد علی تراب‌پور با اشاره به خطر وقوع آتش‌سوزی در پاساژهای تجاری اهواز همانند حادثه پاساژ رضوان گفت : طی بازدیدهای کارشناسان سازمان آتش‌نشانی از پاساژهای هسته مرکزی شهر اهواز نواقص ایمنی به هیات مدیره و مالکین پاساژها ابلاغ شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: هر چند رونوشت این نواقص ایمنی به  شهرداری منطقه، معاون دادستان و سایر مراجع ذی‌صلاح جهت رفع نواقص ایمنی ارسال شده است، اما تاکنون اقدامی در زمینه رفع نواقص و ایمن‌سازی پاساژها انجام نشده است.

وی افزود: سال گذشته به مدت سه ماه متوالی دمای اهواز بالای 50 درجه سانتی‌گراد بود و این وضعیت دما بی‌سابقه بوده است. با توجه به شرایط اقلیمی خاص اهواز و فصل گرما قطعا طی سال‌های آتی در خصوص حوادث آتش‌سوزی با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: بیش از 80 تا 90 درصد حوادثی که در فصل‌های گرم سال رخ می‌دهد ناشی از اتصالی برق است.

تراب‌پور بیان کرد: در هسته مرکزی شهر اهواز حدود 70 درصد پاساژها ناایمن هستند و این موضوع می‌طلبد که صنوف مختلف حداقل برای حفظ سرمایه‌های خودشان جهت رفع نواقص ایمنی با سازمان آتش نشانی همکاری کنند.

وی گفت: در حال حاضر کمتر از پنج درصد پاساژهای هسته مرکزی شهر اهواز برای رفع نواقص ایمنی اقدام کرده‌اند.

 

نظر شما