دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خبر داد:

کاهش ۷۹ درصدی قاچاق موبایل در استان

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۲:۱۹:۵۶
کد خبر: ۷۱۹۶۴۶
کاهش ۷۹ درصدی قاچاق موبایل در استان
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، تعداد موبایل قاچاق را در سه ماه اول امسال 2213 دستگاه عنوان کرد که 79 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا میرزایی شامگاه دوشنبه در سومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری برگزار شد، به آمار سه ماه اول امسال در بحث کشفیات قاچاق اشاره و اظهار کرد: در مدت مذکور 90 هزار و 626 بطری و قوطی مشروبات الکلی در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30کاهش 30 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیش از 9 میلیون و 168 هزار نخ سیگار در سه ماه اول امسال در استان کشف شده که 69 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: در مدت مذکور 201 هزار و 870 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان کشف شده که 66 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 125 هزار قلم دارو قاچاق در استان کشف شده که 21 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

میرزایی تعداد موبایل قاچاق را در سه ماه اول امسال 2 هزار و 213 دستگاه عنوان کرد که 79 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی ذکر کرد: در همین مدت 169 هزار و 880 لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده است که 12 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، تعداد پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در مدت مذکور را 908 فقره دانست و گفت: در این بخش نیز 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته ایم.

وی به دستگیری 608 نفر در این زمینه اشاره و اعلام کرد: در سه ماه اول امسال 38 درصد در بخش دستگیرشدگان قاچاق در استان کاهش داشته‌ایم.

میرزایی در پایان سخنان خود، باندهای متلاشی شده در مدت مذکور را 23 باند برشمرد و خاطرنشان کرد: در این بخش شاهد افزایش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز