انهدام باند سارقان مأمورنما

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۵:۲۹:۵۰
کد خبر: ۷۱۹۷۹۷
انهدام باند سارقان مأمورنما
فرمانده انتظامی شهرستان چناران از انهدام باند سارقان مأمورنما و کشف 6 فقره سرقت خبر داد.

▪سرهنگ "برات اویسی" در گفت و گو با خبرنگار برنا در چناران گفت : در پی گزارش وقوع چند فقره از چند واحد صنفی در سطح شهر گلبهار، توسط سه مرد مامورنما موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

▪وی افزود: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی با بررسی اظهارات مالباختگان و یک سری تحقیقات گسترده پلیس سه عضو این باند حرفه ای را شناسایی و با یک سری تحقیقات میدانی مخفیگاه آنان را شناسایی و طی عملیات های مجزا دستگیر کردند.

▪سرهنگ اویسی تصریح کرد: در این راستا 2 دستگاه خودرو سواری ، یک قبضه کلت تقلبی، یک رشته دستبند، 2 دستگاه بیسیم، یک قبضه چاقو ،یک تیغه شمشیر، مقداری مواد مخدر و آلات استعمال مواد از مخفیگاه متهمان کشف شد.

▪فرمانده انتظامی شهرستان چناران خاطر نشان کرد: متهمان در بازجوئی های به عمل آمده در مواجهه با تعدادی از مالباختگان به 6 فقره اخاذی تحت عنوان مامور اعتراف کردند که با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از آنان برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

▪وی در پایان از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از اخاذی افراد مامور نما مد نظر قرار دهند:

1-ماموران قلابی با آگاهی از نقاط ضعف و تخلفات افراد و بزرگ نمایی آن ها در جهت اخاذی و کلاهبرداری تلاش می نمایند.

2- همه ماموران دولتی در زمان اجرای ماموریت های خود در صورت در خواست شهروندان و حتی بدون در خواست فرد مکلف به ارائه کارت شناسایی خود هستند لیکن ماموران قلابی به انحای مختلف از ارائه کارت شناسایی و یا حکم قضایی طفره و در صورت جعل آن نیز هرگز فرصت مطالعه دقیق کارت و یا حکم را از قربانیان خود می گیرند.

3- همواره توجه داشته باشید که ماموران مسئول تعیین و اعمال هیچ نوع مجازات کیفری و یا مالی (اخذ مبلغ جریمه و.. )به صورت مستقل نیستند.

4-شهروندان می بایست با حفظ آرامش و خونسردی از مامورانی که به آن ها مراجعه می نمایند کارت شناسایی را در خواست و به دقت مندرجات کارت را ملاحظه و ضمن تطبیق عکس با صاحب کارت،به تاریخ اعتبار آن نیز توجه کنند.

5-آشنایی با قوانین و مقررات و اعتماد به نفس از نکات دیگری است که می تواند به ناکام گذاشتن ماموران قلابی منجر شود و شماره تلفن 110 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس های ضروری شهروندان است.

 

نظر شما
پرونده ویژه