در دیدار با کمیسیون صنعت و معدن مجلس مطرح شد

امام جمعه اردبیل:در تحریم های ظالمانه‌ امیدها برای رشد به حوزه صنعت متمرکز می شود

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۱:۰۶:۲۲
کد خبر: ۷۲۰۰۲۱
امام جمعه اردبیل:در تحریم های ظالمانه‌ امیدها برای رشد  به حوزه صنعت متمرکز می شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:زمانی که تحریم های ظالمانه‌ علیه کشور اعمال می شود امیدها برای رشد و تعالی به حوزه صنعت متمرکز می شود زیرا ظرفیت اشتغال آن زیاد بوده و می تواند مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش برنا، سید حسن عاملی  در دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با وی افزود: متاسفانه بخش صنعت نتوانسته همگام با نخبگان حرکت کرده و از سرمایه ‌های علمی به صورت مناسب استفاده کند و این امر موجب شده که ما همچنان شاهد مهاجرت نخبگان ایرانی به خارج از کشور باشیم. 
او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با بهره‌گیری از نخبگان علمی و جوانان خود به کشوری قدرتمند تبدیل شود، اظهار داشت: باید برنامه ‌ای مدون و دقیق در بخش صنعت کشور برای بهره گیری از این ظرفیت بزرگ تدوین شود.
وی اضافه کرد: بخش صنعت در استان اردبیل نسبت به سایر مناطق کشور با ضعف مواجه بوده و همین امر باعث شده درآمد سرانه اهالی این استان از میانگین کشوری پایین باشد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: بخش صنعت کشور با تحریم های ظالمانه‌ ای مواجه بوده و برای مقابله با این تحریم ها باید کارایی آن افزایش یابد.
عزیز اکبریان به فربه شدن بدنه دولت پس از انقلاب اشاره کرده و افزود: هیچ دولتی در ایران نتوانست قانون کوچک‌ سازی بدنه دولت را اجرا کند و عواقب این امر سبب هدر رفت سرمایه‌ های کشور شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب بدنه دولت شروع به فربه شدن کرده و از 750 هزار کارمند به 4 میلیون و 500 هزار کارمند افزایش یافته و بخش عطیمی از سرمایه کشور بعنوان حقوق صرف آنها می شود.
او با اشاره به تصویب قانون کوچک ‌سازی دولت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این قانون در هیچ یک از دولت ها اجرایی نشد و نمایندگان نیز عکس العمل خاصی در این زمینه از خود بروز نداده اند.
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای یک دیدار 2 روزه سه شنبه وارد استان اردبیل شدند. این نمایندگان با سفر به شهرستان های مختلف از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات بخش صنعت اردبیل قرار خواهند گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز