استاندار ایلام:

دستگاه ها طرح های دارای توجیه فنی را باید به جوانان معرفی کنند

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۳:۰۲:۳۴
کد خبر: ۷۲۰۱۱۲
دستگاه ها طرح های دارای توجیه فنی را باید به جوانان معرفی کنند
استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست طرح ها و راهکارهای ایجاد اشتغال جوانان را که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند شناسایی و به آنان معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت : متولیان امر به ویژه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی را مدیریت می کند، باید پروژه جدید توجیه دار را تعریف و به جوانان اطلاع رسانی لازم برای شغل مورد نظرشان انجام دهند.

وی تاکید کرد: اکنون دولت تسهیلات اشتغال فراگیر، روستایی، خانگی و تسهیلات دستگاه های مدد رسان که عدد بالایی است را برای ایجاد اشتغال مولد تخصیص داده که باید بدرستی و در زمان مقرر از آنها استفاده شود.

استاندار ایلام افزود: روند جذب این تسهیلات در استان مطلوب نیست و باید در اصلاح فرآیند جذب که منجر به اشتغال مولد و رفع بیکاری جوانان می شود، اقدامی اساسی صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی یاداور شد: دولت پیگیر ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است زیرا عدم توجه به بیکاری آسیب های زیادی از نظر اجتماعی و اقتصادی برای مردم به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و کارگاه های جدید با تعریف پروژه متناسب با نیاز هر منطقه و شهرستان باید صورت گیرد تا بتوان در راه اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغال گام اساسی برداشت.

استاندار ایلام ادامه داد: جوانان خواهان شغل هستند و آگاهی از ایجاد شغل ندارند، باید بسیاری از پروژه های ارزان قیمت پایین دستی پتروشیمی صنایع بسته بندی و تکمیلی، صنعت نفت و گاز، مجتمع های گردشگری، بین راهی، طرح های توریستی در اطراف مسیر سد سیمره و سد ایلام تعریف کنیم.

سلیمانی دشتکی گفت: مجبور نیستیم به کارگاه های ورشکسته که امکان احیا ندارند اعتبار تزریق کنیم.

وی افزود: مکان های گردشگری زیادی در استان است و در مسیر سه استان بزرگ در کشور و عراق هستیم و با توجه به ظرفیت هایی که داریم می توان شغل های مناسبی ایجاد کرد، راهکارهای زیادی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که با توجه به تسهیلات موجود ، می توان شغل ایجاد کرد.

استاندار ایلام اظهار کرد: به عنوان یکی از مصوبات نشست اقتصاد مقاومتی ظرف 2 هفته برای هر شهرستان با همکاری دستگاههای اقتصادی، بسته شغلی متناسب با ظرفیت تهیه و برای جوانان شغل ایجاد شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به بروکراسی اداری و اجرای دقیق قانون در استان تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید برای رفع بروکراسی اداری میز خدمت ایجاد کرده تا ارباب رجوع سرگردان نشود.

وی افزود: یکی از راه های توسعه استان همین روان سازی قوانین و مقررات مطابق قانون است یعنی قوانین به گونه ای تفسیر شوند که به نفع مردم باشند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: برخی از قوانین دست و پا گیر هستند و اگر ما سخت گیرانه آنها را اجرا کنیم برخی افراد سودجو راه دررو از آن قوانین را پیدا و متناسب با نیاز دستکاری های لازم را انجام می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز