استاندار خراسان جنوبی:

مشارکت خیران تنها راه تامین زیرساخت های آموزشی در استان است

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۳:۰۷:۵۹
کد خبر: ۷۲۰۱۱۵
مشارکت خیران تنها راه تامین زیرساخت های آموزشی در استان است
استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت مشارکت خیران تنها راه تامین زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری آموزشی در استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد مهدی مروج الشریعه  در دومین شورای آموزش و پرورش 97 خراسان جنوبی،  گفت : نیازمندی 350 کلاس درس در مرکز استانی با این سابقه قابل تاسف است و باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی ادامه داد: با اعتبارات قطره چکانی و دولتی مشکل فضای آموزشی مرکز استان قابل حل نیست و باید از خیران موثر و به نام و نهاد های خیر و با برکتی همچون آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و برکت استفاده کرد.

وی اظهار داشت: در 9 ماهه حضورم در خراسان جنوبی واقعیات آموزش و پرورش کمتر بیان شده است و تاسف می خورم که در استانی با این فرهنگ، تمدن، ادبیات و هنر باید در ابتدایی ترین مسایل آموزشی هم دچار مشکل باشیم.

وی با بیان اینکه تا امروز میزان کسری ها را تا این حد نمی دانستم، تصریح کرد: سطح فقر و نیازمندی های حوزه زیرساختی، امکانات و نیروی انسانی در مرکز استان برای من جالب است.

مروج الشریعه اضافه کرد: با به وجود آمدن این وضعیت معلوم می شود که در حوزه های نرم افزاریی و سخت افزاری آموزش و پرورش استان پیگیری های لازم انجام نشده است و باید بدانیم که پس از 40 سال باید به مردم جواب بدهیم.

وی با بیان اینکه هیچ پاسخی برای مرکز استانی با این وضعیت قانع کننده نیست، افزود: این وضعیت تاسف دارد پس همکاران قبلی کجا بودند و چکار کردند که در مرکز استان 350 کلاس درس کمبود داریم.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: برای حل این معضل باید پا را خارج از استان گذاشت و شخص استاندار هم در حل این معضل همراه خواهد بود.

وی یادآور شد: خیران مدرسه ساز در سراسر کشور باید شناسایی و دعوت شوند تا مشکل فضای آموزشی حل شود.

به گفته وی سازمان برنامه بودجه و دستگاه های ذیربط از تمام ظرفیت های بودجه 98 برای حل از این معضل استفاده کنند و تصمیمی گرفته شود که با عزمی جدی و با برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت از این وضعیت رهایی یابیم.

مروج الشریعه با بیان اینکه حال و حوصله پیگیری در این استان پایین است، ادامه داد: نباید به پول نفت دل خوش کرد بلکه باید با منابع و ظرفیت های داخلی بیشترین استفاده را برد.

وی در ادامه، اظهار داشت: خروج منابع و نقدینگی در استان حداقل در یک بازه زمانی بیش از هزار میلیارد تومان است که باید با راه و روش مشارکت جویانه و با هم افزایی بیشتر مشکلات پیش رو را از میان برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز