نماینده مردم گرمسار و آرادان :

کم آبی مهمترین دغدغه صنعتگران استان و خصوصا گرمسار است

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۳:۲۵:۰۴
کد خبر: ۷۲۰۱۳۲
کم آبی مهمترین دغدغه صنعتگران استان و خصوصا گرمسار است
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: کم آبی مهمترین دغدغه صنعتگران در نواحی و شهرک های صنعتی شهرستان گرمسار است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامرضا کاتب گفت : اکنون برای تمامی نواحی صنعتی استان سمنان 360 لیتر در ثانیه آب تامین شده که این مقدار کافی نیست و با توجه به این که آب یکی از شاخص های اصلی برای جذب سرمایه ‌گذار برای ایجاد واحد صنعتی است، کمبود این منابع، موجب بی‌رغبتی فعالان اقتصادی می شود.

وی با بیان این که در کوتاه مدت و با توجه به شرایط کنونی، شهرک صنعتی ایوانکی به 140 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در صورت تامین آب مورد نظر، سرمایه‌گذاران بیشتری به این استان جذب می شوند و در نتیجه تولید و اشتغال افزایش پیدا می کند.

وی اظهارداشت: در استان سمنان 6 هزار و 800 هکتار اراضی صنعتی، یک منطقه ویژه اقتصادی و 20 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که همه آن ها در تامین آب مشکل دارند که ضروری است مسوولان برای رفع این معضل اقدام اصولی کنند.

کاتب اضافه کرد: مشکل تامین آب شهرک صنعتی ایوانکی و نواحی صنعتی گرمسار را می توان با بهره برداری از رودخانه حبله‌رود حل کرد و با استفاده از آن حدود 40 تا 50 لیتر در ثانیه آب مورد نیاز را تامین کرد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق ماده 81 قانون الحاق مقررات مالی دولت، دستگاه های اجرایی مکلف هستند که زیرساخت های لازم را برای واحدهای صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی تامین کنند و خدمت رسانی داشته باشند و با وجود صراحت قانونی به این مساله در برخی موارد بی‌ توجهی می شود.

وی از جمله راه های تامین آب شهرک های صنعتی را تغییرکاربری چاه ها از بخش کشاورزی به بخش صنعت و تخفیف آب برای صنعت در برنامه ششم توسعه کشور ذکر کرد وگفت: با تامین آب مناسب در مرحله اول برای جوانان بومی سمنان اشتغال ایجاد می شود و در گام های بعدی موجب توسعه و رشد استان می شود.

 

 

نظر شما