‍ مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان ،خبر داد:

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات کشاورزی در استان/ امسال فاصله پرداخت غرامت ها کاهش پیدا می کند

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۳:۳۰:۴۱
کد خبر: ۷۲۰۱۳۸
پرداخت ۱۲ میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات کشاورزی در استان/ امسال فاصله پرداخت غرامت ها کاهش پیدا می کند
"فتح الله رفیعی" از پرداخت ۱۲ میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛رفیعی امروز در گفت وگو با رسانه ها با اشاره به اینکه صنعت بیمه دو جانبه است و بین کشاورز به عنوان بیمه گذار و صندوق بیمه قرار داد منعقد می شود، اظهار کرد: در این راستا این قرارداد در شرایط و مدت زمان خاصی منعقد می شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول ۱۰۰ درصد خسارت از سوی بیمه ها و همچنین بیمه کشاورزی پرداخت نمی شود، افزود: هدف از ایجاد این صندوق جبران قسمتی از خسارت های وارده است.

رفیعی  با بیان اینکه در قبال مبلغ اندکی از کشاورز قرارداد بیمه ای منعقد می شود، ،یادآورشد: به طور معمول برای گندم دیم اگر خسارت به صورت ۱۰۰ درصدی باشد ۳۵۰ هزار تومان در قبال حدود ۷۰ هزار تومان که از کشاورز گرفته شده، پرداخت می کنیم.

وی  با اشاره به اینکه در بخش دیم بر اساس میزان خسارت، اینکه در چه مرحله ای خسارت وارد شده، رشد گیاه و ... غرامت پرداخت می شود، تصریح کرد: در بخش آبی غرامت ها متفاوت است و بستگی به میزان پرداختی کشاورز و همچنین شرایط کشت دارد.

رفیعی  با تاکید بر اینکه در سایر بخش های کشاورزی نیز به همین گونه غرامت ها پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: در زمینه پرداخت غرامت ها سال های گذشته از محل درآمد بانک کشاورزی همان روزی که غرامت تعیین می شد در طول همان روزها هم پرداخت می شد، در حال حاضر این امر ممنوع شده و صندوق بیمه کشاورزی طی دو سال گذشته اعتبارات را از طریق دولت دریافت کرده است و این امر موجب پرداخت دیر هنگام غرامت ها می شود.

وی  با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان در بخش زارعت، دام، طیور و آبزیان غرامت خسارت به کشاورزان داشتیم، عنوان کرد: از این میزان ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رفیعی با بیان اینکه در سال زراعی جدید صندوق بیمه بر اساس مصوبه مجلس ردیف بودجه گرفته است، خاطر نشان کرد: به طور حتم امسال فاصله پرداخت غرامت ها کاهش پیدا می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز