عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

دشمنان در دوران کمال انقلاب برای براندازی آن خیز برداشته‌اند

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۵:۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۲۰۲۱۹
دشمنان در دوران کمال انقلاب برای براندازی آن خیز برداشته‌اند
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در چهلمین سال و در سن کمال خود قرار دارد، گفت: در این دوران کمال، دشمنان برای براندازی نظام خیز برداشته اند و این موضوع را به صراحت بیان می کنند که البته این آرزو را به گور می برند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ آیت الله سید احمد خاتمی، عصر سه شنبه در آیین چهلمین روز درگذشت نماینده پیشین ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، ابزار دشمنان را برای اجرایی کردن طرح براندازی نظام پنج مورد عنوان کرد و افزود: نخستین ابزار دشمنان برای عملی کردن این نقشه، تحریم اقتصادی و فشار بی‌سابقه بر ایران است.

وی بیان کرد: در این مورد رئیس جمهوری تازه ‌به دوران رسیده آمریکا به صراحت می‌گوید تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی اعمال خواهد کرد تا ایران را دو باره به پای میز مذاکره بکشاند، اما این تعبیر یک نادان و کسی است که تاریخ را مطالعه نکرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما ملتی هستیم که تاریخ بعثت را پشت سر دارد و طی آن سه سال حصر اقتصادی در شعب ابی‌طالب و نیز حصر اقتصادی در مدینه توسط منافقان را تحمل کرده است و به گفته امام خمینی (ره) اگر دشمنان ما را تحریم اقتصادی کنند، ما فرزند رمضانیم و اگر مارا تحریم نظامی کنند، ما ملت محرم هستیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دومین ابزار دشمن، جنگ روانی و پمپاژ یاس در مردم است، اظهار داشت: دشمن در بوق ناامیدی می‌دمد و آینده را تیره و تار نشان می‌دهد و سعی می‌کند مشکلات را بزرگ‌نمایی کند، درحالیکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آینده اگر روشن تر از گذشته نباشد کمتر از گذشته نیست.

وی، از پخش شایعات دروغین در فضای مجازی که موجب افزایش التهاب در جامعه می شود به عنوان سومین ابزار دشمن یاد کرد و گفت: فضای مجازی به فضای اهانت و تخریب و فضای کوبیدن یکدیگر بدل شده که خروجی آن ایجاد اختلاف و بدبینی است و کسانی که با این فضا زندگی می‌کنند و در این فضا می‌دمند، هرگز خیرخواه این ملت نیستند و به این مردم و کشور خیانت می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: عدول از اصول انقلاب، چهارمین دستمایه دشمن برای ضربه به انقلاب است، انقلاب ما اصولی دارد که از جمله آنها استکبار ستیزی‌ است و این موضوع ریشه در قرآن کریم دارد چنانکه مردم این استکبار ستیزی را از امام (ره) آموختند که گفت آمریکا شیطان بزرگ است و از آن زمان شعار مرگ بر آمریکا در این کشور طنین افکن شد.

وی افزود: این شعار از اصول انقلاب است و عزت ما هم در این شعار است، اما بتازگی عده‌ای که عقل سیاسی‌شان کامل نیست، بیانیه داده‌اند و نسخه ذلت را پیچیده‌اند و سفارش می‌کنند با ترامپ مذاکره کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این افراد با وجود اینکه بدعهدی آمریکا را در برجام دیده‌اند و مشاهده کرده اند این کشور یک قرارداد بین المللی را با کمال وقاحت زیر پا گذاشت و در مذاکره با کره شمالی نیز رسما اعلام کرده که ممکن است 6ماه دیگر از این مذکرات باز گردد، دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: کسانی که این بیانیه را امضا کردند، بدعهدی‌های مفصل آمریکا را در تاریخ ندیده‌اند، امیدوارم فریب‌خوردگان به خود بیایند و برای این نسخه‌ای که پیچیده‌اند در کمال صراحت از مردم عذرخواهی کنند و اگر معاند هستند خداوند با ترامپ و اوباما محشورشان کند.

آیت‌الله خاتمی، پنجمین ابزار دشمن برای ضربه به انقلاب اسلامی را آسیب رساندن به ستون خیمه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ستون این خیمه، ولایت فقیه است و کیست که نداند عزت این 40 ساله انقلاب مدیون هدایت‌های ولی فقیه است، چه ولی فقیه دیروز و چه ولی فقیه امروز.

** آیت الله ایمانی به حوزه علمیه و دانشگاه خدمت کرد

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به گفت: استان فارس این افتخار را دارد که هم شهدای بسیار و هم علمای خدوم فراوانی را درخود جای داده است، که از جمله آنها مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی، شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب و زنده یاد آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی هستند.

وی، از آیت‌الله ایمانی به عنوان عالمی بزرگوار یاد کرد و اظهار داشت: این عالم ربانی از زمانی که پا در این عرصه گذاشت تا پایان عمر خویش ولایی بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: آیت‌الله ایمانی، اصالت خانوادگی داشت و جد ایشان چنان متدین بود که از او به کربلایی مقدس یاد می‌کردند و طی 71 سال عمرش در مسیر دین و ارزش‌ها قرار داشت.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: امام جمعه فقید شیراز، حدود 20 سال در حوزه علمیه قم، خوشه‌ چین خرمن علم عالمان برجسته و از جمله نویسندگان تفسیر نمونه بود که از تفاسیر سالم، مفید و ارزشمند سده حاضر محسوب می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه آیت‌الله ایمانی، افتخار اسلام و تشیع است، افزود: پروند عملکرد فرهنگی این عالم فقید نشان می‌دهد که وی به حوزه علمیه و دانشگاه خدمت کرد و فعالیت او در احیای حوزه علمیه چشمگیر است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: آیت‌الله ایمانی به معنای دقیق کلمه، طرفدار نظام اسلامی، اهل تحقیق و دشمن‌شناس بود، بجا موضع می‌گرفت و به موقع بیانیه می داد و این بصیرت ضرورت امروز جامعه ماست چرا که کسی نمی‌تواند علمدار دین باشد مگر اینکه اهل بصیرت باشد.

آیت الله خاتمی، با اشاره به ویژگی مردمی‌ بودن آیت‌الله ایمانی، بیان داشت: انتخاب شدن این عالم ربانی در پنج دوره از سوی مردم فارس به عنوان نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری، موید این ویژگی است و همچنین برپایی آیین تشییع پیکر او در شیراز و قم با حضور پُر شور مردم بیانگر پایگاه مردمی او بود.

آیت الله اسدالله ایمانی، هفدهم اردیبهشت 97 به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستان نمازی شیراز دعوت حق را لبیک گفت.

وی که از اواخر بهمن 78 به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شد در هشتم اردیبهشت 97 استعفای خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد.

پیکر آیت الله ایمانی پس از تشییع در شیراز، روز بیستم اردیبهشت 97 به شهر مقدس قم انتقال یافت و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

آیین بزرگداشت چهلمین روز در گذشت امام جمعه فقید شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس آیت‌الله اسدالله ایمانی عصر سه ‌شنبه 29خردادماه در شبستان امام خمینی (ره) با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

 

نظر شما