بحث انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه در مرحله مذاکرات سیاسی است

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۸:۵۴:۰۱
کد خبر: ۷۲۰۳۸۳
بحث انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه در مرحله مذاکرات سیاسی است
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه گفت: این پیشنهاد هم اکنون در انجام مذاکرات سیاسی است و امیدواریم با این انتقال به احیای دریاچه ارومیه کمک کنیم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، هادی بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در دیدار صمیمی با اعضای سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوان استان گفت: مقام معظم رهبری تنها شخصیتی در کشور است که به موضوعات هویتی  و فرهنگی به صورت تمام و کمال توجه دارد و ایشان در سفر سال ۷۵ خود به ارومیه به موضوع نسل کشی جیلولوخ اشاره کردند و ما نیز باید این موضوع را مطالعه کنیم تا با تاریخ خود آشنا شویم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین به موضوع پایین بودن آمار مطالعه کشور اشاره کردند و بر بهبود و افزایش سرانه مطالعه در کشور تاکید کردند و برای این موضوعات سازمان های مردم نهاد می توانند نقش پررنگی در این زمینه ایفا کنند ضمن اینکه باید تاریخ خودمان را بیش از پیش مورد مطالعه قرار دهیم.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد باید در زمینه گردشگری نیز تلاش کنند زیرا استان آذربایجان غربی یکی از استان های مستعد در این زمینه است و ما میتوانیم از بحث گردشگری برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم.

بهادری به موضوع دریاچه ارومیه هم اشاره کرد و گفت: اکنون با وضعیتی که دریاچه ارومیه پیدا کرده به احیای کامل آن امیدوارتر شده ایم و باید برای بهبود شرایط آن، اقدام به کاهش مصرف آب در منطقه ضروریست و در این بین سازمان های مردم نهاد می توانند اقدامات فرهنگی مناسبی برای این اتفاق انجام دهند.

وی ادامه داد: سمن ها باید کشاورزان و مردم را به استفاده از تکنولوژی های نوین در بخش آبیاری و همچنین کاش محصولات کم آب بر سوق دهند تا از این راه شاهد کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در حوزه آبریز باشیم.

بهادری در ادامه اظهار کرد: موضوع انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه در مراحل مذاکرات سیاسی است و امیدواریم بتوانیم از این موضوع نیز برای دریاچه کمک کنیم.

این نماینده مجلس افزود: مراحل اجرایی راه آهن ارومیه به اتمام رسیده و هم اکنون بحث بر سر روز افتتاح آن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز