پنجشنبه پر کار استاندارالبرز / سفر یک روزه به نظرآباد از بازدید فرودگاه تا تالاب صالحیه

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۱۷:۴۰:۳۷
کد خبر: ۷۲۰۵۴۷
پنجشنبه پر کار استاندارالبرز / سفر یک روزه به نظرآباد از بازدید فرودگاه تا تالاب صالحیه
استاندارالبرز امروز پنجشنبه راهی شهرستان نظرآباد شد و ضمن بازدید از یک واحد تولیدی، به فرودگاه نظرآباد رفت و ظرفیت های تالاب صالحیه را با رویکرد گردشگری زیر ذره بین قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدعلی نجفی صبح پنجشنبه با حضور در شهرستان نظرآباد  و در بازدید از یک واحد تولیدی خودرو گفت: بازدید و حضور در این کارگاه ها حس غرور ملی را بر می انگیزد؛ چرا که علاوه بر رونق تولید این مجموعه برای ۳۷۰ نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

باور حمایت از تولید داخلی در عمل متجلی است

وی افزود: این واحد تولید قطعات خودرو، باور حمایت از تولید داخلی را در عمل اثبات کرده است.

نجفی گفت: روحیه شاد و غرور ملی در چهره کارکنان این واحد قابل مشاهده است و شور و اشتیاق تولید و خودکفایی به وضوح دیده می شود.

 

وی افزود: محصولی که اکنون در محور خودرو تولید می شود در گذشته نچندان دور از سایر کشورها وارد می شد ولی در شرایط فعلی محصولی قابل رقابت با برندهای برتر دنیا است.

استاندار البرز اضافه کرد: از رسانه ها انتظار می رود برای حمایت از تولیدات داخلی ورود کرده و توفیقات بدست آمده را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی گفت: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مشکلات مطرح شده در خصوص این شرکت رسیدگی می شود.

بازدید استاندار البرز از فرودگاه آزادی در شهرستان نظرآباد

وی در ادامه با حضور استاندار البرز و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مجموعه فرودگاه آزادی در نظرآباد مورد بازدید قرار داد.

در این بازدید موارد مطرح شده در خصوص دریافت مصوبه تسریع در راه اندازی مجموعه هایتک هوافضا و منطقه نمونه گردشگری هوایی در نظرآباد، مورد گفتگو قرار گرفت.

بازدید از تالاب در حال احیا صالحیه

نجفی در ادامه بازدید نیز از تالاب صالحیه و روند احیا، تثبیت و آبگیری آن داشت.

تالاب صالحیه به میزان ۳۰ هزار هکتار در استان البرز و ۳۰ هزار هکتار در محدوده استان قزوین قرار دارد. بر اساس مطالعات سازمان حفاظت از محیط زیست، این منطقه از کانون های اصلی ریزگرد های دو استان است که با حفاظت و احیا این تالاب بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد.

بیش از ۸۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در این تالاب زندگی می کنند که جاذبه بزرگی برای گردشگران و رونق اقتصادی جوامع محلی محسوب می شود.

اکنون موضوع آبگیری تالاب بسیار حائز اهمیت است که به دنبال منابع آبی پایداری برای تامین آب این منطقه مطرح است.

در این بازدید ۵ پرنده شکاری آسیب دیده که با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست درمان شدند، به دامن طبیعت بازگشتند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز