رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در سرپل‌ذهاب:

اکثر خانه‌های روستایی زلزله‌زدگان تا پایان سال ۹۷ساخته و تحویل داده می‌شود

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۱:۳۴:۵۲
کد خبر: ۷۲۰۷۲۱
اکثر خانه‌های روستایی زلزله‌زدگان تا پایان سال ۹۷ساخته و تحویل  داده می‌شود
تعهدمان در بازسازی واحدهای مددجویان زلزله‌زده سه‌ هزار واحد بود، اما دو برابر تعهدمان در بازسازی واحدهای مددجویان زلزله‌زده کمک کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در مراسم افتتاح ۵۰۰ واحد احداثی مددجویان زلزله‌زده تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره)  در روستای کوئیک عزیز از توابع سرپل‌ذهاب برگزار شد، اظهارداشت: روند بازسازی این مناطق را مناسب و با سرعت عملکرد خوب ارزیابی می‌کنیم.

photo_۲۰۱۸-۰۶-۲۱_۲۱-۴۸-۴۳

وی افزود: البته مشکلات و نواقص را قبول داریم اما کارها پیشرفت خوبی داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: سه هزار خانه در مناطق زلزله‌زده خراب شده، اعلام خسارت چهار هزار و۵۰۰ خانه شده است، واحدهای اضافی اعلام شده نیاز است تخریب و مجدداً ساخته شود.

فتاح ادامه داد: روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه مناسب است،  البته مشکلات و نواقصی که هست را قبول داریم اما کارها به خوبی وبا پیشرفت داشته است و مردم زلزله‌زده از روند کار و کمک‌رسانی راضی هستند.

وی از صبوری و بردباری مردم مناطق زلزله‌زده در  عبور از مشکلات بازسازی محل زندگی‌شان تقدیر کرد و افزود: قلب ایران برای شما می‌تپید و همه دیدیم که در زمان وقوع زلزله‌ ارسال کمک‌های مردمی به قدری بود که جاده‌های این مناطق گنجایش تردد ماشین‌های کمک‌رسان مردم نوعدوست و خیر را نداشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: ما به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قول داده بودیم که افراد تحت پوشش که در هرجای مناطق زلزله‌زده هستند خانه‌هایشان به صورت رایگان ساخته می‌شود، دولت با اعطای وام ۳۰میلیون تومانی برای روستا و پنج میلیون بلاعوض کمک کرد ولی شاید با این‌ها  مشکل به طور کامل حل  نشود و مردم هم کمک کردند، باز هم در صدد رفع کمبودها هستیم.

photo_۲۰۱۸-۰۶-۲۱_۲۰-۲۵-۴۹

فتاح ادامه داد: برای هر خانه روستایی تحت حمایت کمیته امداد ۱۲میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی اختصاص داده شده تا مددجویان مجبور نباشند هیچ مبلغی را از جیب خودشان پرداخت کنند. البته متراژ خانه‌های احداثی هم مشخص شده است بیشتر از آن تقاضا شود هزینه آن بر عهده مددجویان می‌باشد.

وی افزود: امروز بالغ بر ۵۰۰ منزل احداثی، ۴۵۰۰ واحد دامی، ۴۰۰چشمه سرویس بهداشتی و حمام که در مجموع ۱۰۰۰ واحد را شامل می‌شود، به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق زلزله‌زده اهدا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از روستای زلزله‌زده  دره ژاله از بخش ازگله بازدید کرد  که در حادثه زلزله آبان پارسال ۲۲ خانه آن صددرصد تخریب شده بود، گفت: از دل خرابی‌های زلزله در بین مردم روحیه امید می‌بینم، مردم مسئولان سپاه پاسداران نیروهای انتظامی و همه کمک‌رسانان تشکر ویژه دارم با همدلی دولت و مردم به کمک زلزله‌زدگان آمدند الحمدالله روند بازسازی هم خوب است.

فتاح ادامه داد: اگر کمک‌های مردم خیر و هم نوع دوست نبود بخشی از این خانه‌ها هنوز ناقص بود.

گفتنیاست: در روستای دره ژاله امروز ۱۵ واحد تکمیلی تحویل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شد. روستا کلا ۸۰ خانه دارد که قول داده شد کلیه منازل رفع نقص شود، و به هر خانواده پنج میلیون تومان برای تجهیزات بلاعوض داده شود.

در مراسم اهدا کلید منازل فتاح به تعدادی از خانواده‌ها نیز قول سفر زیارتی مشهد مقدس را داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز