دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان :

برگزاری ۷۵ برنامه در بحث مبارزه با مواد مخدر با محوریت سمن ها/رشد ۲ درصدی ستاد مبازه با مواد مخدر لرستان در ارزیابی کشوری

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۶:۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۲۰۸۴۰
برگزاری ۷۵ برنامه در بحث مبارزه با مواد مخدر با محوریت سمن ها/رشد ۲ درصدی ستاد مبازه با مواد مخدر لرستان در ارزیابی کشوری
"مجتبی بیرانوند " از برگزاری 75 برنامه در بحث مبارزه با مواد مخدر با محوریت سازمان‌های مردم نهاد طی امسال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛بیرانونددر نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان ،اظهار کرد: درسال 97 بیش از 75برنامه با موضوع محوریت سازمان نهاد و با رویکرد نشاط و شادی در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سالیانه موظف هستیم 5 درصد از آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم،افزود: از صاحب‌نظران 3 گروه‌7  نفره جهت تشکیل اتاق فکر برای مقابله با عرضه، درمان و پیشگیری مواد مخدر تشکیل داده‌ایم.

بیرانوند بیکاری را عاملی مهم در اعتیاد عنوان کرد ویادآورشد: آمار63درصدی اعتیاد در  افراد شاغل نشان می دهد که شاغلین نیز به استفاده از مواد مخدر روی می‌آورند.

 وی با تاکید برلزوم برنامه ربزی منسجم در حوزه مبارزه با مواد مخهدر تصریح کرد: در حوزه مبارزه بامواد‌مخدر وضعیت مطلوبی نداریم ودراین خصوص عقب هستیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدرلرستان  از ارائه آموزش هادرحوزه خانواده و آموزش مهارت های زندگی و سبک فرزند پروری به بیش از 635 هزار و904نفر طی سال 96در استان خبرداد و گفت:  در بحث مدارس، مهدکودک‌ها و ابتدایی 21هزار و 619نفر، آموزش‌های مراقبت از خود، 70هزار و 216نفر ، برنامه توانمندسازی  دانش‌آموزان متوسطه دوم 23هزار و 277 نفر و در بحث برنامه پیشگیری اعتیاد در خوابگاه‌هاومحیط های دانشجویی ودانش آموزی  نیز بیش از 21 هزار نفررا  تحت آموزش های لازم قرار داده ایم همچنین به 17هزار و 240نفر از مددجویان، سربازان و زندانیان آموزش های پیشگیری از اعتیاد ارائه داده  شده است وبرای 20 هزار و 284 نفر از معلمین نیز این دوره ها را برگزار کرده ایم.

بیرانوند با اشاره به برگزاری 208همایش ویک هزار و 232 نمایشگاه در حوزه پیشگیری از اعتیاد طی سال 96یادآورشد: اولین استانی بودیم که همایش پیاده روی را برگزار کردیم وهمایش سیار  "منع مصرف مواد مخدر در محافل عمومی" در سطح روستاها برگزار می شودبه طوریکه  اهالی چند روستا  جمع می شوندو از این برنامه استفاده می کنند وهمچنین در روستاها بحث پیشگیری را داشته‌ایم و 30 روستا را در 6 ماه گذشته تجهیز کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: 13 هزار و 800 نفر در محیط های کارگری و صنفی، 7 هزار و 965نفر از کارکنان دستگاه های دولتی، 10 هزار و 148 نفر از کارکنان محیط های نظامی و 8 هزار و 649نفر در محلات شهری و روستایی آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفته اند.

بیرانوند از توزیع یک میلیون و 358هزار و 760 بسته آموزشی در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد خبردادوگفت: 216 دستگاه خودرو در پارکینگ‌های شخصی سطح استان جمع‌آوری شده و به پارکینگ مرکز استان انتقال داده شده‌اند، وجه حاصله به حساب خزانه کشور واریز شده است.

وی در ادامه  از فعالیت 36 کمپ مجاز در سطح استان تحت نپظارت دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان  خبردادوخاطر نشان کرد: در سال گذشته، 35کمپ غیر‌مجاز را پلمپ کردیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه ما نمی توانیم امارسازی کنیم و این آمار ارائه داده شده عملکرد یک ساله دستگاه ها محسوب می شود گفت:مابه جز امحا مواد مخدر  کار اجرایی نمی کنیم وتمام این آمارها توسط   دستگاه ها اعلام شده اند

وی از رشد 2 درصدی ستاد مواد مخدر لرستان در ارزیابی کشوری خبردادوبیان کرد: ارزیابی انجام گرفته لرستان از 31 استان در جایگاه 25  قرار داشت که در 6 ماه گذشته با رشد 2 درصدی در جایگاه 23 کشور قرار گرفته است

بیرانوند با تاکید برنقش موثر رسانه ها به عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولین ونقد دلسوزانه اصحاب رسانه  خاطر نشان کرد: در امر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از رسانه‌ها و اصحاب رسانه به عنوان  سفیران اجتماعی کمک خواهیم گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز