"فتحی بیرانوند" در آیین روز المپیک و محیط زیست ،تاکید کرد:

لزوم حضور فعالتر ورزشکاران در فرهنگ سازی زیست محیطی

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۴:۰۱:۵۹
کد خبر: ۷۲۱۲۰۹
لزوم حضور فعالتر ورزشکاران در فرهنگ سازی زیست محیطی
مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: ورزشکاران و قهرمانان ملی و جهانی می توانند به عنوان سفیران محیط زیست در بالا بردن فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه کمک شایانی نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانونددر آیین گرامیداشت روز المپیک و محیط زیست که در دوم تیرماه  با شعار "با قهرمانان المپیک به سوی توسعه پایدار" مراسمی با همکاری اداره کل محیط زیست لرستان، انجمن زیست محیطی ورزشکاران حامی محیط زیست و هیأت دو میدانی استان لرستان  در سالن مرکز تخصصی استعدادیابی خرم آباد برگزار شده بودبا ابراز خرسندی از همفکری و تعامل سازنده بین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و سازمان حفاظت محیط زیست در انتخاب این روز به عنوان روز المپیک و محیط زیست، هدف از این انتخاب را استفاده از ظرفیت و پتانسیل عظیم ورزشکاران خصوصا قهرمانان المپیک در تبیین فرهنگ زیست محیطی دانست.

وی  تصریح کرد: استفاده از الگوهای مناسب و محبوب در فرهنگ سازی و تغییر رویکرد مردم نسبت به محیط زیست همواره مد نظر سازمان حفاظت محیط زیست بوده و ورزشکاران و قهرمانان ملی و جهانی می توانند به عنوان الگوهای مناسب و شاخص در تغییر رویکرد جامعه نسبت به حفظ محیط زیست نقش اساسی ایجاد نمایند.

فتحی بیراوند تصریح کرد: با توجه به اینکه ورزش دومیدانی از اصلی ترین ورزش های المپیکی در سطح جهان محسوب می شود و ارتباط بین المپیک و دومیدانی ارتباطی تاریخی است لذا تصمیم گرفته شده از ظرفیت هیأت دومیدانی استان در انجام برنامه های روز المپیک و محیط زیست استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطر نشان کرد: امیوداوریم  برگزاری این گونه مراسم ها موجبات حضور فعالتر ورزشکاران را در فرهنگ سازی زیست محیطی و حفاظت و حراست از محیط زیست به عنوان    اصلی ترین رکن توسعه پایدار فراهم نماید.

 

نظر شما