امروز؛

استاندار دستور تعطیلی دو معدن فعال در استان را داد

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۴:۴۹:۳۶
کد خبر: ۷۲۱۲۴۰
استاندار دستور تعطیلی دو معدن فعال  در استان را داد
استاندار همدان دستور تعطیلی دو معدن فعال در دو روستای استان را داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدناصر نیک‌بخت امروز در شورای مهارت استان و بررسی برنامه‌های آموزشی و مهارت‌محور اشتغال فراگیر استان همدان، گفت: دستور داده‌ام دو معدن فعال در ابرو و ورکانه به عنوان دو روستای هدف گردشگری همدان تعطیل شوند و این اقدام برای حفاظت از بافت گردشگری این دو روستا انجام شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در استان به دنبال اجرای طرح استاد- شاگردی در جهت مهارت‌آموزی هستیم به طوریکه این طرح به منظور آموزش نیروی انسانی و کمک به حوزه اشتغال است.

نیک‌بخت افزود: بر اساس آمار تأمین اجتماعی ۲۳ هزار کارگاه رسمی و ۱۳ هزار کارگاه خویش‌فرمایی در استان فعال هستند بنابراین این طرح نیاز کارگاه‌ها را برطرف می‌کند و جوانان یکسال بدون پرداخت هزینه از سوی کارگاه، جذب می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات فعلی در حوزه اشتغالزایی عدم آموزش صحیح است که با اجرای طرح استاد- شاگردی این مشکل حل می‌شود بنابراین همه دستگاه‌های مرتبط اطلاع‌رسانی را بیشتر کنند تا هم واحدهای تولیدی و هم جوانان از این طرح منتفع شوند همچنین از اجرای این طرح ماهانه گزارشی از طرف فنی‌وحرفه‌ای، اداره کار، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و سازمان صنایع به استانداری داده شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در ارتباط با اجرای این طرح مشکلی به لحاظ مالی در استان نداریم، اظهار کرد: اگر همه کارگاه‌ها از فرصت طرح کارورزی استفاده کنند، تعداد زیادی از جوانان در کارگاه‌ها مشغول می‌شوند و مهارت‌آموزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه سال ۹۶ استان در این طرح جذب شده است اما در سال ۹۷ خیلی بیشتر از سهمیه باید از این طرح، نیرو جذب شود، افزود: ۳۶۰۰ نفر سهمیه طرح کارورزی استان در سال ۹۷ است که برش شهرستانی آن در کارگروه اشتغال استان ابلاغ خواهد شد.

نیک‌بخت خاطرنشان کرد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیگیر حقوق معوقه کارورزان از وزارتخانه باشد چرا که باید اعتماد فارغ‌التحصیلان در طرح کارورزی جذب شود البته در تماس با معاون وزیر کار، او وعده داد امروز مشکل حقوق معوقه کارورزان استان را که متمرکز پرداخت می‌شود، پیگیری و حل کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز